image Μείωση της φορολογικής υπεράντλησης: Η κυβέρνηση ασκεί τη μόνη λογική πολιτική -στο Κόκκινο image Η συνταγματική αναθεώρηση απαραίτητη για να ανακόψει την κρίση αντιπροσώπευσης -στη τηλ. Βουλης

Δεν δίδονται «παροχές» αλλά ανακούφιση για μικρό μέρος της φτώχειας που επιβλήθηκε από το 2010 -στην ΕΡΑ

Στην ΕΡΑ1 μίλησε με την Έλενα Καραγιάννη και τον Ξενοφώντα Ζηκίδη ο Νίκος Ξυδάκης.

  • Για την αναφορά Ζάεφ στη μακεδονική γλώσσα

Πολιτικά μιλώντας, η στρατηγική επιλογή είναι να βρούμε τον πιο κατάλληλο τρόπο συμβίωσης με το γείτονα. Έχει τεθεί ένα πλαίσιο με τη Συμφωνία των Πρεσπών και η αναθεώρηση του Συντάγματος πρέπει να γίνει σύμφωνα με αυτό. Από κει και πέρα για να αντιμετωπίσει τις μεγάλες εσωτερικές πιέσεις ο Ζάεφ θα πει μερικά πράγματα. Είπε κάτι και το ανακάλεσε. Μπορεί να πρόκειται για γλωσσικό ολίσθημα, μπορεί να είναι εκ του πονηρού, μπορεί να χαϊδεύει κάποιους να κερδίσει χρόνο, να κερδίσει έδαφος.

Στην ελληνική πλευρά υπάρχει ευαισθησία. Μερικές φορές είναι υπερβολική και άλλες φορές λογική και γόνιμη. Στην δεύτερη περίπτωση πρέπει να δίδονται και οι κατάλληλες απαντήσεις στο συνομιλητή, στο γείτονα. Νομίζω ότι εκφράστηκε δυσφορία, κομψά μιλώντας και ήρθε η ανασκευή. Θεωρώ ότι σθεναρά θα πάει η ελληνική κυβέρνηση.

  • Υπάρχουν αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με το περιεχόμενό της συμφωνίας;

Πολιτικά είναι μέσα στη στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ και μέσα στην στρατηγική και την πολιτική αντίληψη της αριστεράς εδώ και δεκαετίες, από τις δεκαετίες ήδη των αρχών του 90, όταν ξεκίνησε η συζήτηση. Προσωπικά βλέπω την συμφωνία των Πρεσπών ως το πιο κοντινό σε ότι είναι επωφελές εθνικά για την Ελλάδα, για τα συμφέροντά και την διασφάλιση της αλλά και για να ανοίξει και ένα δρόμο δημιουργικής εξωτερικής πολιτικής στα Βαλκάνια. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν αντιρρήσεις. Αν υπάρχουν μπορούν να διατυπωθούν με πολιτικούς όρους. Δεν έχουν ωστόσο διατυπωθεί μέχρι τώρα.

  • Μαζί με τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος έρχονται και οι εκθέσεις που λένε ότι η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στη φορολογία. Από την αντιπολίτευση υπάρχει ρητορική που αποδίδει το πλεόνασμα στη σκληρή φορολόγηση.

Μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας χρεοκόπησε το 2010 με τον πιο οδυνηρό και άτακτο τρόπο. Τότε, ο βασικός μηχανισμός που μας επέβαλε το ΔΝΤ ήταν μηχανισμός εσωτερικής υποτίμησης. Υποτιμήθηκαν οι μισθοί και τα εισοδήματα όπως και τα πάγια αγαθά με αποτέλεσμα τη μαζική αποπτώχευση και την πτώση του ΑΕΠ.

Η μεγάλη πίεση προς τους πολίτες, η υπερφορολόγηση είναι απότοκο αυτού του μηχανισμού καθώς και της πίεσης για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και εξαφάνιση των ελλειμμάτων Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έγινε πολύ μεγάλη φορολόγηση από το 2010 μέχρι σήμερα. Κατά τη γνώμη μου δε, οι πιο άδικοι φόροι είναι οι έμμεσοι φόροι διότι χτυπούν αδιακρίτως και τον πλούσιο και τον φτωχό, και τον ισχυρό και τον αδύναμο.

Στην κατεύθυνση άρσης τέτοιων αδικιών έρχεται η πρώτη δέσμη μεταμνημονιακών μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός. Είναι μία ανακούφιση από τη μεγάλη πίεση κυρίως των έμμεσων φόρων. Λαμβάνεται επίσης μέριμνα για τις ασφαλιστικές εισφορές, μια κλιμακωτή ανακούφιση από τον ΕΝΦΙΑ και για μείωση της φορολογίας των ελεύθερων επαγγελματιών.

  • Βέβαια τα μέτρα είναι λογικό να δίνονται με το σταγονόμετρο. Υπάρχει πλάνο για πιο διαρθρωτικά μέτρα που θα προσδώσουν πραγματική ώθηση στην ελληνική οικονομία;

Ακόμα και αυτά τα πρώτα μέτρα τα οποία απαξιώνονται ως παροχές, δεν είναι παροχές, αποκατάσταση για μικρό μέρος της φτώχειας που επιβλήθηκε είναι, ανακούφιση. Το ελάχιστο που μπορεί να προσφέρει οποιαδήποτε εκλεγμένη κυβέρνηση.

Από κει και πέρα μόνο μια μικρή θέρμανση της κατανάλωσης, μια επάνοδος σε καλύτερη ψυχολογία, εμπιστοσύνη στη χώρα και στις δυνατότητές της, όλα αυτά δημιουργούν κλίμα εμπιστοσύνης το οποίο είναι κλίμα ανάπτυξης. Ελπίζω να διορθωθεί και η χρηματοδοτική ικανότητα των τραπεζών ώστε να μπορέσουμε να αναθερμάνουμε την πραγματική οικονομία.

  • Υπήρξε μία ανακοίνωση από την ένωση εισαγγελικών λειτουργών ότι η εκτόξευση απειλών με πρόσχημα την έκφραση γνώμης ή η διατύπωση κριτικής είναι αντίθετη στο νομικό μας πολιτισμό. Υπάρχει κυβερνητική παρέμβαση στη δουλειά των εισαγγελέων ή της Δικαιοσύνης γενικότερα;

Δεν στέκουν τέτοια πράγματα.  Δεν νομίζω ότι ένας ψυχρός παρατηρητής μπορεί να βγάλει συμπέρασμα από τα τρία τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ότι οι δικαστές συνολικά ήταν ευμενείς απέναντι στην κυβέρνηση στο διαιτητικό ή στο ακυρωτικό δικαστήριο. Στα δε ποινικά δεν μπορώ να φανταστώ ότι μπορεί να υπονοήσει κανείς οποιοδήποτε είδος παρέμβασης. Εν πάση περιπτώσει είναι πάγια αρχή μας ότι σεβόμαστε τη διάκριση των εξουσιών, σεβόμαστε και τιμούμε τους δικαστές οι οποίοι κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Βεβαίως υπάρχουν και δικαστές οι οποίοι είναι λίγο απρόσεκτοι κατά την εκπόνηση της εργασίας τους είτε υπερακοντίζοντας σε αυστηρότητα και καταργώντας κάθε έννοια επιείκειας ή αναλογικότητας είτε απαγγέλοντας πρόχειρες κατηγορίες. Για παράδειγμα η παραπομπή του Ριχάρδου ήταν θεμελιωμένη; Υποτίθεται ότι έγινε μια πολύ καλή προετοιμασία από τις αστυνομικές αρχές και συγκεντρώθηκε υλικό. Δεν μπορεί για τυπικούς λόγους, επειδή υπάρχει άγνοια για το τι ισχύει στους δασμούς και τους φόρους, να προκύπτει τέτοια διχογνωμία μεταξύ ανακριτή και εισαγγελέα.

Ο ανακριτής παίρνει κάποια στοιχεία από την ΑΑΔΕ. Γιατί να μην τα έχει πάρει και ο εισαγγελέας; Μερικές ποινικές υποθέσεις έχουν μεγάλη πολιτική και κοινωνική σημασία γιατί αγγίζουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον πόνο που προκάλεσε η μαύρη δεκαετία. Η κοινή γνώμη είναι ευαίσθητη απέναντι σ’ αυτά και οφείλουν όλοι να είναι πολύ προσεκτικοί.  Οι κρατικοί λειτουργοί, οι δικαστικοί λειτουργοί, οι δημοσιογραφικοί λειτουργοί, όλοι.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Στοιχεία επικοινωνίας
Twitter