image Να δοθεί συνδρομή από εξειδικευμένους παράγοντες στη δικαιοσύνη- στο Κόκκινο image Δήλωση για τη συνάντηση καλλιτεχνών με Κ. Μητσοτάκη με θέμα την ΑΕΠΙ

Μια ακόμα πράξη για την ανάπτυξη της οικονομίας- στην Ολομέλεια

Ο Νίκος Ξυδάκης μίλησε στην Ολομέλεια για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που αφορά την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και την προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων.

Με το σημερινό νομοσχέδιο για την Αναπτυξιακή Τράπεζα προστίθεται μία ακόμη πράξη σε ένα μεγάλο έργο, που μαζί με τη διάσωση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας στα χρόνια του μνημονίου, ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Η ελληνική οικονομία βρέθηκε ανυπεράσπιστη και ανοχύρωτη στη θύελλα του 2008. Το 2010 συνετρίβη από το βάρος των διεθνών προβλημάτων και από την έλλειψη προπαρασκευής. Επί δεκαετίες η ελληνική οικονομία στηρίχθηκε στο τρίγωνο της διαπλοκής το οποίο περιγράφηκε ως τράπεζες – εκτελεστική εξουσία – media. Έχει καταγραφεί και αναλυθεί σε βιβλία ακαδημαϊκών, σε βιβλία πολιτικών. Επίσης έχει καταγραφεί και αναγνωριστεί από πολιτικές δυνάμεις ότι έχουμε μία οικονομία που το 2019 δεν γνωρίζει ακριβώς ποια προστιθέμενη αξία παράγει. Δεν μπορείς να κρέμεσαι μόνο στον τουρισμό και σε κάποιες υπηρεσίες οι οποίες μετακινούνται εδώ και εκεί στο διεθνές περιβάλλον. Πρέπει να αποκτήσεις σκελετό. Είναι μεγάλα ερωτήματα στα οποία καλείται να απαντήσει η ελληνική κοινωνία με πρώτη και πιο υπεύθυνη την πολιτική τάξη αλλά και η ακαδημαϊκή κοινότητα, οι επιστήμονες, οι δημοσιολογούντες και όλοι οι μεγάλοι πολιτικοί οργανισμοί.

Ακούμε ένα μονότονο άσμα από την αξιωματική αντιπολίτευση, ότι η Αριστερά και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ιδεοληψία εναντίον των επενδύσεων. Πρόκειται περί άσματος άνευ προσφυγής τόσο στα στοιχεία των ελληνικών οργανισμών που μετρούν τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας και τα θεμελιώδη μεγέθη όσο και στα στοιχεία και τις εικόνες που παρουσιάζουν οι διεθνείς οργανισμοί και τα ινστιτούτα. Αυτή είναι η καραμέλα της Νέας Δημοκρατίας, σήμερα ο κ. Δένδιας προσέθεσε και μία άλλη: αναγνώρισε την ανάγκη ενός κρατικού σχεδιασμού.

Γνωρίζουμε ότι για να προσελκυστούν επενδύσεις χρειάζονται σταθεροί κανόνες και σταθερό πλαίσιο. Όλοι αναγνωρίζουν ότι προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει βήματα. Χρειάζεται ένα σταθερό πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού. Να ξέρει ο καθένας πού θα χτίσει, πού θα επενδύσει, πώς θα λειτουργήσει. Η κυβέρνηση μέσα στην κρίση έκανε βήματα: Θέσπισε τους δασικούς χάρτες, προχωρεί το κτηματολόγιο με γοργά βήματα, χωροθετεί που θα γίνουν οι οικονομικές δράσεις και με ποιους όρους, προχώρησε με γοργά βήματα το δίκαιο των εταιρειών, παρουσίασε σήμερα το νομοσχέδιο για την Αναπτυξιακή Τράπεζα. Επιπλέον, και πανθομολογουμένως από τους διεθνείς παρατηρητές, η χώρα έχει σταθεροποιήσει τη μεγάλη δημοσιονομική εικόνα της και την πιστοληπτική της ικανότητα, με αποτέλεσμα να μπορεί να διεκδικεί έξοδο από τα ακριβά δάνεια του ΔΝΤ. Έχει σταθεροποιήσει την ομολογιακή της αγορά και ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας και άρα αναβάθμιση των τραπεζών και των ελληνικών επιχειρήσεων.

Μένει μία μεγάλη φορολογική μεταρρύθμιση που μπορεί να την κάνει μόνο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και μία μεταρρύθμιση, που χρειάζεται χρόνο και συναπόφαση από πολλές πολιτικές δυνάμεις, για την ουσιαστική βελτίωση της λειτουργίας της δικαιοσύνης η οποία επηρεάζει την οικονομική λειτουργία, κυρίως τα διοικητικά δικαστήρια.

Οι αριθμοί, τα στοιχεία και η συνολική εικόνα του 2019, μαζί με την έξοδο από τα μνημόνια, δείχνουν τι πέτυχε αυτή η κυβέρνηση σε ότι αφορά την οικονομική ανασυγκρότηση. Στις άμεσες ξένες επενδύσεις, όπως αναφέρθηκε καταλεπτώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης στη διάρκεια των επιτροπών, έχουμε φτάσει σε υψηλό από το 2006, ήτοι στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχεί σε 2% περίπου του ΑΕΠ και υπάρχει η δυνατότητα με την πυροδότηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων να φτάσουμε στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωση. Αυτά είναι τα στοιχεία τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους οι ξένοι επενδυτές και είναι αυτά που πρέπει να καταλάβει ο Έλληνας πολίτης ότι αρχίζουν να επηρεάζουν και τη δική του οικονομική ζωή στην καθημερινότητα. Είναι αυτά τα στοιχεία που δείχνουν ότι βρισκόμαστε στην αρχή ενός ενάρετου κύκλου.

Δυστυχώς η αξιωματική αντιπολίτευση κυρίως, η Δεξιά, η οποία έχει πρωταγωνιστήσει στη στρεβλή ανάπτυξη σε όλη τη μεταπολεμική Ελλάδα, σε ό,τι νοσηρό και ασθενές έγινε και μας οδήγησε στο ναυάγιο, δεν μπορεί να τα δει αυτά. Αυτό που την οδηγεί είναι μόνο η λύσσα για επάνοδο στην εξουσία και μέσω της εξουσίας η επίτευξη μιας στοιχειώδους συνοχής μεταξύ κάποιων που διατείνονται ότι είναι φιλελεύθεροι. Στα λόγια, γιατί στην πράξη κάποιοι φλερτάρουν με τα χειρότερα ακροδεξιά στοιχεία, με τα χυδαιότερα αντιδημοκρατικά στοιχεία που εμφιλοχωρούν στην ελληνική κοινωνία.

Όταν η Δεξιά μιλάει για φαινόμενα ύποπτα ή για φαινόμενα διαφθοράς σε μας, θα πρέπει να απαντήσει στο τι απέγιναντα δύο μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων πολλών δεκαετιών: το Σκάνδαλο Siemens και το σκάνδαλο Νovartis. Το ένα είναι εν εξελίξει, το άλλο βρίσκεται ακόμη στο δικαστήριο. Πώς εμφανίστηκαν στην Ελλάδα; Και τα δύο ήρθαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί «έσκασαν», από εκεί ήρθαν τα στοιχεία στην Ελλάδα. Καμία ελληνική αρχή, καμία πολιτική δύναμη, κανένας Έλληνας δικαστής δεν εκινήθη -δεν είχε τις δυνατότητες ίσως- για να τα βρει.

Προχθές ο εισαγγελέας αγόρευε για το Σκάνδαλο Siemens για μία πρωτοφανή εισροή μαύρου, πολιτικού χρήματος. Δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, αντίδοτο για δωροδοκίες και μίζες. Πάνω από 65 εκατομμύρια έχουν διαπιστωθεί ότι εισέρρευσαν σε ελληνικά πολιτικά ταμεία για να κλείνουν δουλειές. Αυτή ήταν η ανάπτυξη η οποία επιτυγχάνετο. Και από όλη αυτή την ιστορία που ταλάνισε επί δεκαετίες την ελληνική οικονομία και τον ελληνικό πολιτικό βίο, αυτοί που έδιναν τα χρήματα βρίσκονται στο απυρόβλητο. Ο κ. Χριστοφοράκος προστατεύεται με τη γερμανική του υποκοότητα από το γερμανικό κράτος, ο κ. Καραβέλας βρίσκεται μεταξύ Μοντεβιδέο και Μπουένος Άιρες ή δεν ξέρω ποιου θέρετρου της Νοτίου Αμερικής και αυτοί που έλεγαν ότι δεν γνώριζαν τίποτε, ήταν γραμμένοι στα βιβλία των ραντεβού.

Πόσες φορές συναντήθηκε σε πόσες κοινωνικές και κατ’ ιδίαν συναντήσεις ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, νυν αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης, με τον φυγόδικο κ. Χριστοφοράκο; Πόσες φορές καταγεγραμμένα; Πόσοι γνώριζαν; Οι μόνοι οι οποίοι έχουν πληρώσει είναι ο κ. Μαντέλης και ο δικαζόμενος κ. Τσουκάτος. Όλοι οι άλλοι είναι αθώοι του αίματος και είναι σε θέση να ανεβαίνουν στις καρέκλες των προεκλογικών καφενείων και να βγάζουν λογύδρια.

Το ίδιο έχει συμβεί με τις συναντήσεις του κ. Φρουζή της Νovartis, του άλλου μεγάλου διεθνούς σκανδάλου εισαγομένου από τις ΗΠΑ. Όλοι αρνιόντουσαν ότι ήξεραν ποιος είναι και τώρα βγαίνουν όλα τα τεκμήρια: ραντεβού, συναντήσεις, αλληλογραφίες, οδηγίες, προετοιμασίες, νομοπαρασκευαστικές εργασίες και έτοιμες διατάξεις οι οποίες πήγαιναν σε υπουργικά γραφεία.

Μακάρι να μην ισχύουν. Μακάρι όλα αυτά τα τεκμήρια να αποδειχθούν στο ακροατήριο ανίσχυρα. Μακάρι για το πολιτικό σύστημα, για την κοινοβουλευτική Δημοκρατία και μακάρι για τους Έλληνες πολίτες οι οποίοι δεν πιστεύουν πια σ’ αυτά που έγιναν τις περασμένες δεκαετίες και ζητούν απόδοση δικαιοσύνης.

Σε ότι αφορά τώρα τις αιτιάσεις του κ. Βορίδη για την τροπολογία, ο Υπουργός Οικονομικών έδωσε κάποιες πρώτες εξηγήσεις. Η πολιτική σε κάποιο σημείο πρέπει να αποφασίζει αν μία οικονομική δραστηριότητα συνεχίζει ή καταπίπτει. Θα φανεί στην πορεία αν αξίζει να υπάρχει αυτή η οικονομική δραστηριότητα και να συντηρούνται άνθρωποι ή αν όπως είπαν εδώ συνάδελφοι κάτι τέτοιο είναι αξιόποινο και συνιστά απιστία.

Πάντως αυτοί οι οποίοι κραυγάζουν στα μικρόφωνα για να γράψουν το επτάλεπτο YouTube για την σημερινή κατανάλωση δημοσιότητος, ας θυμίσουμε σε όσους μας παρακολουθούν, ότι οι ίδιοι σε αυτό εδώ το Βήμα της Βουλής έκαναν τη μία πίσω από την άλλη τις ερωτήσεις υπέρ εμπόρων όπλων και ότι τα αφεντικά τους, τότε αρχηγού κόμματος,  βρέθηκαν με off shore και ακόμη διώκονται.

Leave a Reply

Your email address will not be published.