Το τρελαμένο εκκρεμές Πράξεις, όχι λόγια

Ο ποιμενάρχης της αγάπης και ο κήρυκας του μίσους

Στην Ιερά Οδό την περασμένη εβδομάδα προεικονίστηκε δραματικά ένα δυσοίωνο μέλλον. Οι θρησκόληπτοι αφού ματαίωσαν άπαξ την παράσταση του θεατρικού έργου Corpus Christi, βρήκαν πρόθυμους συμπαραστάτες στην υπεράσπιση του ζηλωτισμού τους, τους νεοναζί σατανιστές-αποκρυφιστές, και όλοι μαζί με ντουντούκες, χιτλερικούς χαιρετισμούς και σταυρούς πλάι πλάι, με τα ασύλληπτα υβρεολόγια, τις χειροδικίες και τις παρανομίες νεοναζί βουλευτών, καταδίκασαν τη βλασφημία.

Προφανώς, τα πρώτα απειλούμενα από τους φονταμενταλιστές και τους νεοναζί είναι η δημοκρατία και η ελευθερία της έκφρασης. Αυτά, στο κοσμικό πεδίο. Σε δεύτερη ανάγνωση όμως, στο Χυτήριο φαίνεται ότι απειλείται και η Εκκλησία. Πώς; Το αναφέραμε ήδη: ο σταυρός του μαρτυρίου και της αγάπης του Χριστού βρέθηκε πλάι πλάι με τη σβάστικα του μίσους και του ολοκαυτώματος.

Αυτό είδε ένας φωτισμένος ποιμενάρχης, ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος, και έσπευσε να διευκρινίσει: «Η Χρυσή Αυγή στην πραγματικότητα είναι “μαύρη νύκτα”. Είναι θλιβερό ότι κάποιοι “χριστιανοί αγωνιστές” ταυτίστηκαν με τη Χρυσή Αυγή για να υπερασπιστούν τον Χριστό. Τον Χριστό που η “χρυσή αυγή” τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα, των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών… Κάθε εναγκαλισμός και χάϊδεμα χριστιανού, και πολύ περισσότερο ιερωμένου, προς την Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης».

Ο μητροπολίτης Παύλος αποδοκιμάζει το έργο Corpus Christi και υποστηρίζει ότι η ρηματική καταδίκη του από την Ιερά Σύνοδο ήταν αρκετή. Δεν κινδυνεύει η πίστη από μια παράσταση, αλλά: «Κινδυνεύει από την εκκοσμίκευση της πνευματικής ζωής των χριστιανών, που αντικατέστησαν τον αγιασμό και το μαρτύριο για την πίστη με το λυντσάρισμα των απίστων. Δεν θυμίζει αυτό κάτι από Ιερά Εξέταση και μουσουλμανισμό ή κάνω λάθος; Η απάντηση στη βλασφημία και τον χλευασμό της πίστης είναι η αναπλήρωση της πτώσεως των ταλαίπωρων χλευαστών με το περίσσευμα της δικής μας αγάπης και του δικού μας αγιασμού».

Κάθε Ελληνας πολίτης στον λόγο του Σιατίστης Παύλου αναγνωρίζει έναν δικό του παπά, αναγνωρίζει την καταλλαγή ως δημοκρατία, ακούει το πνεύμα αγάπης και συνύπαρξης. Κι αν είναι χριστιανός και δημοκράτης, δεν ντρέπεται γι΄αυτό. Αντιθέτως, ντρέπεται για τα φονταμενταλιστικά καμώματα του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσιογραφική πληροφορία, μετέβη την περασμένη παρασκευή στο Α.Τ. Ομονοίας και κατέθεσε μήνυση κατά της θεατρικής παράστασης Corpus Christi για “κακόβουλη βλασφημία”, συνοδευόμενος από πέντε βουλευτές της Χρυσής Αυγής.

Υπενθυμίζουμε ότι κάποιοι είχαν ζητήσει απαγόρευση της παράστασης με ασφαλιστικά μέτρα, αλλά τα δικαστήρια είχαν απορρίψει το αίτημα. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι για «κακόβουλη βλασφημία» συνελήφθη ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας «Γέρων Παστίτσιος».

Τώρα, μετά τη σύμπραξη Σεραφείμ με τους νεοναζί, καλείται και η Ιεραρχία, η συνήθως ράθυμη και κατ΄οικονομίαν πράττουσα, να λάβει τον λόγο και να μιλήσει με παρρησία προς την εκκλησία, δηλαδή προς το σώμα των βαπτισθέντων, τον λαό, και όχι προς τη μειοψηφία των θρησκόληπτων του μίσους και της αδιαλλαξίας, όχι προς τους ευκαιριακούς συνοδοιπόρους των νεοναζί δημαγωγών. Ουκ άξια τα παθήματα του νυν καιρού, λέει ο αποστόλος Παύλος. Με ποιον συντάσσεται η Ιεραρχία; Με τον ποιμενάρχη της αγάπης ή με τον κήρυκα του μίσους;

no comments
  • Ban
    REPLY

    Δυστυχώς εγώ σαν Έλληνας πολίτης δεν αναγνωρίζω έναν δικό μου παπά στο πρόσωπο του Παύλου, ούτε ακούω πνεύμα αγάπης και συνύπαρξης.

    Σίγουρα πρόκειται για μεγάλη επιτυχία της Εκκλησίας που κάποιος βγαίνει και λέει το αυτονόητο, ότι δηλαδή κάθε είδους σύμπραξη με τη Χρυσή Αυγή πρόκειται για λανθασμένη πράξη.

    Στις δηλώσεις του όμως βλέπουμε πως αναφέρεται στο θεατρικό έργο ως ένα κινηματογραφικό!; Για το οποίο «η αντικειμενική κριτική έχει αποφανθεί ότι πρόκειται για μια μετριότητα». Ποια είναι αυτή η αντικειμενική κριτική και τί έχει πει; Επιπλέον καταδικάζει το έργο σε τόσα πολλά σημεία και δεν αναφέρει πουθενά πως το έχει δει (αλίμονο, λεπτομέρειες για τον πάτερ). Ο Παύλος στις δηλώσεις του παρουσιάζει και ένα άλλο στοιχείο που έχει ενδιαφέρον, ότι η Σύνοδος είχε πληροφορίες πως οι «θλιβεροί» συντελεστές του έργου» θα επεδίωκαν την σύγκρουση με την Εκκλησία «για καθαρά διαφημιστικούς και εισπρακτικούς λόγους». Από πού ήρθαν αυτές οι πληροφορίες; Άλλο ένα πυροτέχνημα εντυπώσεων.

    Και πάμε στα πιο σοβαρά, δηλώνει πως οι συντελεστές του έργου «Διαφημίστηκαν, παρουσιάστηκαν σαν θύματα οι πραγματικοί θύτες». Θύτες!; Θύτες οι καλλιτέχνες που παρουσιάζουν ένα έργο το οποίο δεν έχει δει; Και το παραλήρημα συνεχίζεται, «οι φθορείς και διαφθορείς του ήθους και της αξιοπρέπειας, ανήγαγαν σε μεγέθη ασήμαντα τα θλιβερά ανθρωπάκια». Μα είμαστε σοβαροί; Με ποιο δικαίωμα κατακεραυνώνει έτσι συνανθρώπους του;

    Και στη συνέχεια αναφερόμενος στο λιντσάρισμα «Δεν θυμίζει αυτό κάτι από Ιερά Εξέταση και μουσουλμανισμό η κάνω λάθος;» όπου ξεδιπλώνει το μίσος του για Δύση/Καθολικισμό και Ανατολή/Μουσουλμανισμό, έστω και αν δεν έχει ιδέα για τί μιλάει. Η Ορθοδοξία δεν έχει να επιδείξει ανάλογες βαρβαρότητες όταν στρεβλώνονται τα πιστεύω της;

    Συγχωρέστε με για την έκταση του σχόλιου αλλά είναι άδικο ο Παύλος να έχει παρουσιαστεί ως ο καλός ποιμένας της Αγάπης, ενώ δεν παύει να ρίχνει χολή σε κάθε κατεύθυνση. Ο λόγος του παραμένει σκοταδιστικός, έστω και αν παίρνει αποστάσεις από τους Ναζιστές. Ναι, να πούμε ότι μίλησε εναντίον της Χρυσής Αυγής, και αυτό είναι σημαντικό, αλλά να παραμένουμε κριτικοί και να μην αφήνουμε αναπάντητες τέτοιες δηλώσεις.

  • laskaratos
    REPLY

    Επιτρέψτε μου να πω πως απορώ με τους επαίνους σας προς ένα μητροπολίτη επειδή είπε κάποια στοιχειώδη πράγματα που όφειλε να τα είχε πει εδώ και ένα χρόνο, που παρακολουθούσε απαθής την Εκκλησία του να ευλογεί ξεδιάντροπα Σατανιστές και Ναζιστές και δυστυχισμένους μετανάστες να μαχαιρώονται.
    Ο Παύλος δεν γεννήθηκε χτες, έχει παρελθόν υπηρξε συμμέτοχος στο ρατσιστικό και διχαστικό πρόγραμμα μίσους του Χουντόδουλου για ενίσχυση των χριστιανικών γεννήσεων στη Θράκη.

  • 4essera
    REPLY

    Τι είναι η ΧΑ, εξωγήινοι; Τμήμα της κοινωνίας είναι, με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά οξυμμένα έναντι άλλων. Τώρα την ανακαλύψαμε; Έχετε συνειδητοποιήσει ω άνδρες Αθηναίοι, πώς οδηγείτε ειδικά εκτός των τειχών; Πήγαινε κανένας με τα παιδιά και την γυναίκα του στο γήπεδο όταν είχε «ντέρμπυ»; Είναι φασισμός ή όχι η πλήρης εξαφάνιση εκπροσώπων της ΧΑ από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα; Γιατί δεν έπαιξαν πουθενά οι «δηλώσεις» Παναγιώταρου στο ‘Χυτήριο’; Είναι καλύτερη η εξηλιθίωση του κομμωτήριου που παρελαύνει καθημερινά στους δίαυλους; Είναι καλύτερη η συνεχής και χυδαία προπαγάνδα, ψέμματα πάνω στα ψέμματα, του κάθε παπαγάλου; Ποια είναι λοιπόν η ΧΑ και ποιοι είμαστε εμείς; Είναι αυτό που βλέπουμε στον καθρέφτη μας, το 7% του προσώπου μας, που δεν το λες απλό σπυράκι. Είναι ο κατσαπλιάς με το τζιπ παρκαρισμένο απ’ έξω από το μαγαζί στην παραλιακή, τα κλειδιά στον παρκαδόρο, το χαριέντισμα με την ντουλάπα στην είσοδο, το μισοάδειο μπουκάλι ανάμεσα από τα πόδια του «μωρού» που μερακλώνει τον μαλάκα, χορεύοντας όρθια στο τραπέζι ενώ την άλλη μέρα υπερηφανεύεται στα άλλα μωρά που συναγελάζεται για το κόζι του μαλάκα στα μπούτια της. Ε, τα θύματα της ΧΑ, απλώς δεν τον είπαν αυτόν μαλάκα και τον ζήλεψαν. Οι μόνοι είναι;
    Τι να μας πει επομένως και η εκκλησία; Ό,τι μας λέει και η πολιτική και η δικαιοσύνη και η δημοσιογραφία και ο ένας στον άλλον: γλίτσα και μούχλα. Κι αν ακουστεί καμμιά σωστή κουβέντα, χάνεται μέσα σε ώρες. Οι μόνες κουβέντες που έχουν διασωθεί (χωρίς να χρειάζεται να τις ακούμε να μας τις επαναλαμβάνουν 25 ώρες το 24ωρο) είναι δύο: «λεφτά υπάρχουν» και «μαζί τα φάγαμε». Μιλάμε για τέτοια σήψη: εδώ και χίλια εικοσιτετράωρα στον δημόσιο διάλογο δέκα εκατομμυρίων ανθρώπων έχουν επικρατήσει δύο μόνο φράσεις και ακόμη δεν ξέρουμε ποια από τις δύο ισχύει.

  • nikos
    REPLY

    Πολύ σωστός/η ο/η 4essera.

    Επίσης προς τον/ην Ban. Τις δηλώσεις που γράφεις στην τρίτη παράγραφο δεν τις έχω διαβάσει. Αν έχεις την καλοσύνη στείλε μας ένα link.

  • αγαθοδαίμων (@virtuousdemon)
    REPLY

    Χριστιανό-γλυψιματικές παπαριές προς τους θεοκράτες και το «ορθόδοξο» ποίμνιο από ένα έμμισθο γραφιά του επονομαζόμενου «δημοκρατικού τόξου». Οι θεοκράτες αργά το θυμήθηκαν Κε Νίκο Γ. Ξυδάκη . . . και δεν δικαιούνται βεβαίως να κάνουν «δημοκρατικά» κηρύγματα. Πρώτα θα απολογηθούν για τα εγκλήματά τους και τα της θρησκείας της «αγάπης» και μετά να καταδικάσουν το φασισμό, οι χριστιανό-φασίστες. Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί…

    Μας λέτε: «Κάθε Έλληνας πολίτης στον λόγο του Σιατίστης Παύλου αναγνωρίζει έναν δικό του παπά, αναγνωρίζει την καταλλαγή ως δημοκρατία, ακούει το πνεύμα αγάπης και συνύπαρξης. Κι αν είναι χριστιανός και δημοκράτης, δεν ντρέπεται γι΄ αυτό.»

    Σας το λέω με όλη την δύναμη της φωνής μου Κε Νίκο Γ. Ξυδάκη, είμαι Έλληνας πολίτης και δεν είμαι ποίμνιο. Δεν αναγνωρίζω την καταλαγή ως δημοκρατία, διότι η δημοκρατία είναι πολίτευμα για ελευθερόφρονες και αυτόνομους πολίτες. Η δημοκρατία, και ειδικά η λαμπρότερη όλων -η Αθηναϊκή, χρειάστηκε αρκετές φορές με την βία να υπερασπιστεί την ύπαρξή της.

    Συνεχίστε να ταΐζεται τις αστικές κότες και τις αριστερές ορντινάντσες τους, και κυρίως το ποίμνιο που τους ακολουθεί, με τις ηθικολογίες σας και τις μελό αναρτήσεις σας, για όσο ακόμη «πουλάνε». Άλλωστε, ο καθείς με τα προϊόντα του κόπου του πορεύεται στην αγορά, και ο γράφων (υποφαινόμενος) δεν αποτελεί εξαίρεση.

    Υ.Σ. Και κάτι ακόμη, δεν είμαι δημοκράτης, είμαι δημοκρατικός (αν με εννοείς) και είμαι περήφανος γι΄ αυτό, όπως και για το ότι είμαι Έλληνας (κατ΄ επιλογή και όχι επειδή έτυχε να γεννηθώ στο Ραγιαδιστάν)

Leave a Reply to ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ Cancel Reply

Your email address will not be published.