image Τα χρόνια της κρίσης τα στοιχεία μιας διάχυτης μνησικακίας που υπήρχαν στο περιθώριο έγιναν κυρίαρχα -στο Κόκκινο image Στις κρίσιμες στιγμές το ΔΝΤ έκανε πάντα πίσω για τα πλεονάσματα, όπως ζητούσε το Βερολίνο – στον 984 και τον Άρη Τόλιο

«Τα θέματα της εκπαίδευσης δεν μπορούν να στηρίζονται σε προσωπικές σχέσεις» – στο ραδιόφωνο alpha και την Γ. Παπαδάκου

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha και στην Γιάννα Παπαδάκου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ξυδάκης ρωτήθηκε και έδωσε απαντήσεις σε πολλά θέματα:

Για του αυξημένους μισθούς των στελεχών εταιριών πχ. ΔΕΣΦΑ, ΟΔΗΧ και αύξηση εφάπαξ στελέχους: Ο,τι είναι στην εποπτεία του κάθε υπουργού μπορεί να ελεγχθεί ως προς τη νομιμότητα. Η γενική άποψη είναι ότι προσαρμόζονται όλες οι αμοιβές δυστυχώς προς τα κάτω. Από την άλλη όμως είναι γεγονός οι πρωτοβουλίες τις οποίες πήρε η Βουλή διά του Προέδρου της Νίκου Βούτση για νοικοκύρεμα οικονομικών. Στον ΟΔΗΧ χρειάζονται οι καλύτεροι δυνατοί fund managers. Άνθρωποι που ξέρουν τις αγορές και έχουν τις γνώσεις. Όπως στις Τράπεζες. Θα ζητήσεις έναν τραπεζίτη με βάση τον χαμηλό μισθό ή με βάση τις ικανότητές  για να ζωντανέψει την Τράπεζα; Δεν γνωρίζω πώς διπλασιάζεται ο μισθός. Η εποπτεύουσα Αρχή μπορεί να κρίνει τη νομιμότητα και να μας δώσει τις απαντήσεις. Ωστόσο δεν μπορώ να γενικεύσω αν δεν ξέρω τις ανάγκες. Ένας άνθρωπος που χειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο δισεκατομμυρίων πρέπει να είναι ο καλύτερος που υπάρχει στη διεθνή αγορά και να αμείβεται αξιοκρατικά.

Για την αξιολόγηση: Έχει πολλές πτυχές, είναι δύσκολη, η κυβέρνηση παλεύει για το καλύτερο δυνατό. Η βούληση της κυβέρνησης είναι να κλείσει γρήγορα χωρίς προχειρότητες.

Για σχέση Φίλη- Ιερώνυμου: Τα θέματα της εκπαίδευσης δεν μπορούν να στηρίζονται σε προσωπικές σχέσεις. Από το 2005 επί υπουργίας της κας Γιαννάκου είχε ξεκινήσει  η συζήτηση με πολλές διαβουλεύσεις και διεργασίες με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και σταδιακά διαμορφώνεται μία αντίληψη πιο μοντέρνα, πιο πρακτική , πιο πλούσια, πιο ανοικτή. Δεν μπορώ να σχολιάσω τις απόψεις του Αρχιεπισκόπου. Είναι ένα πρόσωπο με κύρος στην Ελληνική κοινωνία, έχει τις απόψεις του. Τα σχολικά μαθήματα είναι θέμα της Πολιτείας.

Για τους αγρότες: Η χώρα έχει δομικά προβλήματα και προβλήματα νοοτροπίας στην αγροτική παραγωγή. Υπάρχουν μεγάλες ανισορροπίες ακόμα και στις επιδοτήσεις. Το σύστημα των επιδοτήσεων είναι πολύπλοκο είναι τέτοιο που το 80% των επιδοτήσεων το παίρνει το 20% των αγροτών. Είναι μια πολιτική που δεν επιτρέπει στην ελληνική αγροτική παραγωγή να ανανεωθεί, να επενδύσει σωστά και να αποκτήσει εξωστρέφεια. Είμαστε εγκλωβισμένοι σε μια κακή εφαρμογή της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Θα πρέπει μέχρι το 2019 να συγκλίνουν όλες οι επιδοτήσεις και να μοιράζονται αναλογικά. Είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχουμε σύγκλιση των επιδοτήσεων. Όλοι πρέπει να καταλάβουμε ότι η παραγωγή πλούτου θα μας βγάλει από την κρίση και την αμοιβαία καχυποψία όπου κάθε κλάδος στρέφεται εναντίον του άλλου. Οι αγρότες έχουν δίκαια αιτήματα αλλά και αιτήματα που δεν είναι εύλογα. Μερικές φορές οι διαμαρτυρίες παίρνουν μορφές που ζημιώνουν άλλους κλάδους. Όταν οι αγρότες κλείνουν τα σύνορα με τη Βουλγαρία και τα Σκόπια προκαλούνται ζημιές στην εθνική οικονομία.

Για Τουρκία και τις προκλήσεις: Υπάρχει το χρονικό ορόσημο του δημοψηφίσματος στο οποίο  ο κ. Ερντογάν επιδιώκει ισχυρή πλειοψηφία. Ως εκ τούτου κλιμακώνει συμπεριφορές και ενέργειες για να κάνει συσπείρωση στο εσωτερικό της χώρας. Υπάρχει γενική ένταση και με την Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία για τις προεκλογικές του συγκεντρώσεις  Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί μέχρι το χρονικό αυτό ορόσημο αλλά και μετά απ’ αυτό.

Ακούστε ολόκληρη την εκπομπή εδώ.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Στοιχεία επικοινωνίας
Twitter