Τραγούδι της θάλασσας στην οδό Ακαδημίας Η κρίση είναι πολιτική

Ασύμπτωτοι κόσμοι

 

Χάρης Κοντοσφύρης, Εμψυχα παιχνίδια. Τσιμ�ντο. Από την �κθεση «Ηλεκτρικό σπίτι»

Χάρης Κοντοσφύρης, Εμψυχα παιχνίδια. Τσιμέντο. Από την έκθεση «Ηλεκτρικό σπίτι»

Η διαρκής και διάχυτη ένταση στο κοινωνικό σώμα, η αβεβαιότητα που γεννά η οικονομική κρίση, η πολιτική ρευστότητα, η κρίση θεσμών και αξιών, η διάσπαρτη μες στην καθημερινότητα βία, οι ραγδαίες αλλαγές σε θεμελιώδεις υλικότητες όπως η εργασία, ο χρόνος, ο χώρος, το έθνος-κράτος, όλα όσα συνθέτουν το εκρηκτικό σύνολο «Ελλάδα 2009», ελάχιστα γίνονται αντιληπτά από το τρέχον σύστημα πολιτικής διαχείρισης. Κοιμούνται βαθιά, και αλλού.

Στην κορυφή της ατζέντας των πολιτικών βρίσκεται η διαχείριση, μάλλον η απόκρυψη, της δικής τους χρεοκοπίας: το δείχνει περίτρανα η ανοητολογία περί νέου εκλογικού νόμου· το δείχνει ο τρόπος που διαχειρίζονται κοινωνικές και δομικές κρίσεις σκορπίζοντας αδιακρίτως λεφτά και δακρυγόνα· το δείχνει ο κάτισχνος λόγος των κομμάτων, τα ψελλίσματα που αποσκοπούν στη διάσωση των μαγαζιών τους και όχι για την αναζωογόνηση μιας κοινωνίας που βουλιάζει σε αντιφάσεις και κατάθλιψη.

Για πρώτη φορά ίσως την τελευταία εικοσαετία, το χάσμα ανάμεσα στις ελίτ εξουσίας και στο κοινωνικό σώμα είναι τόσο βαθύ και εκτενές: διανοητικά και ψυχικά. Οι πολιτικοί αδυνατούν ολοσχερώς να προσεγγίσουν το πνεύμα των νεότερων γενεών, όχι μόνο των εφήβων και των εικοσάρηδων, αλλά και των τριάντα-σαράντα, δηλαδή τριών κρίσιμων γενεών για το παρόν και το μέλλον του τόπου. Απλούστατα, είναι αλλού: οι μεν στη στρατόσφαιρα του βολέματος, οι δε στο έδαφος της επισφάλειας.

Ατεχνοι, άμουσοι, αρχαϊκοί και εφησυχασμένοι, οι πολιτικοί διαχειριστές ζητούν ψήφο από γενιές ανήσυχες και καλλιεργημένες, υπερμοντέρνες αλλά και υπερπιεσμένες και ανασφαλείς. Αυτές οι γενιές αδιαφορούν ή και περιφρονούν όσους ζητούν την ψήφο τους, ενώ ταυτόχρονα τους βάζουν στο ψυγείο της επισφάλειας και στο περιθώριο των αποφάσεων.

Σαν να κινούνται δύο κόσμοι, ασύμπτωτα: ένας παλλόμενος, αγωνιώδης, φιμωμένος, που φέρνει το μέλλον· κι ένας κόσμος αδρανής, βαρύς, αυτάρεσκος, που θέλει μόνο να το σφετεριστεί.

buzz it!

no comments
  • Νοσφεράτος
    REPLY

    αλλο ένα εξαιρετικό Ποστ …
    Παρολαυτά ομως το”’ Σαν να κινούνται δύο κόσμοι, ασύμπτωτα: ένας παλλόμενος, αγωνιώδης, φιμωμένος, που φέρνει το μέλλον· κι ένας κόσμος αδρανής, βαρύς, αυτάρεσκος, που θέλει μόνο να το σφετεριστεί.”

    λεω παρολαυτά
    ισως θα επρεπενα ειμαστε πιο αισιοδοξοι
    ή καλυτερα ..ενεργητικά απαισιοδοξοι..
    Γιατί κατι κινειται στον ενδιαμεσο χωρο μεταξύ των δυο ασυμπτωτων κοσμων , κατι παλλεται στο μεσοδιαστημα και φυσικά δεν εχει εκφραστει ακομα

    Αλλά και γιατί ειναι Θετικό που εχει εντελώς ξεσκιστει και διαλυθει το Χαζοχαρουμενο πεπλο τής Νεοφιλελευθερης Αυταπατης που κυριαρχουσε και σκεπαζε την νεολελληνικής κοινωνια για δυο δεκαετιες τουλαχιστον απο τα τελη του 80 με την ανοδο της Μητσοτακικης Δεξιας και της Ιδιωτικής τηλεορασης και της λατρειας της καταναλωσης του γιαπισμου και του κομφορμισμου

  • GB
    REPLY

    Στην αγωνία του κανείς να ξεχωρίσει το καλό απ το κακό, φτιάχνει δυό κόσμους δήθεν ασύμπτωτους, μανιχαϊστικούς, επαναλαμβάνει τα τετριμμένα διαχωριστικά, δεξιά ή αριστερά, κτλπ.
    Δυστυχώς ή ευτυχώς θα έλεγα τα πράγματα μάλλον δεν είναι ξεκομένα αλλά σ’ ένα πιθάρι του κόσμου ή του ανθρώπου, ανακατεμένα.

  • anasthod
    REPLY

    περί παιγνίων η φωτό, τα εύσημά μου στο νεοεγκατεστηθέν grid στο pc μου στο οποίο προσπαθώ μάταια να κρατήσω τα καλπάζοντα μαραφέτια στο έδαφος μέσω πληκτρολογίου. Κάνω μνεία και για το πολύ ενδιαφέρον, καθώς μερακλίδικο rpg, origin of dracula, στο οποίο η χρήση της αγγλικής θεσπέσια & ο εκπαιδευτικός-ψυχαγωγικός του ρόλος σε υψηλά επίπεδα, για υπομονετικούς gamers. Γρίφοι, κειμήλια, ταξίδια, σκαριφήματα & πρωτότυπη χρήση αντικειμένων, τα εφόδια στο κυνήγι του Δράκουλα. Το μεν grid απαιτητικό σε πόρους και hardware αιχμής, το δε origin of dracula ολιγαρκές κι απολαυστικό λόγω στατικών εικόνων υψηλής ανάλυσης με ολίγο animation. Tip: τα δρακουλίνια κατά τη διάρκεια του gameplay θα αφήσουν λεκέδες στα πλήκτρα.

  • random house
    REPLY

    ο κοντοσφυρης ειναι καλλιτεχνης με ιδεολογικο υποβαθρο
    και διανοουμενος

    http://www.arelis.gr
    περιεχει σειρα αρθρων τεχνης για νεους ελληνες καλλιτεχνες

Leave a Reply

Your email address will not be published.