image Η μεσαία τάξη έγινε αδύνατη. Και αυτή βοηθήθηκε- Στον Alpha989 image Το πρόγραμμα του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ό,τι περιγράφει η βραβευμένη ταινία Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέηκ.- Στο OneTV

Η ΝΔ φτωχοποίησε το μικρομεσαίο πλήθος του «μαζί τα φάγαμε» -στο News247

Ο υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στο Νότιο Τομέα Β Αθήνας Νίκος Ξυδάκης απάντησε σε 3 ερωτήσεις που του υπέβαλλε ο υποψήφιος βουλευτής Ροδόπης με τη ΝΔ, Ευριπίδης Στυλιανίδης για τον Ρ/Σ News247.

  • Γιατί η κυβέρνηση απέφυγε την εθνική συνεννόηση πριν την οποιαδήποτε διαπραγμάτευση για το ζήτημα των Σκοπίων, αποδυναμώνοντας τη διαπραγματευτική θέση της Ελλάδας και για ποιο λόγο υποχώρησε από τις κόκκινες γραμμές, παραχωρώντας εθνότητα και γλώσσα, αναβάλλοντας και την κατοχύρωση των εμπορικών επωνυμιών Ελληνικών εταιρειών από τη Μακεδονία;

Καταρχάς το να μιλά κανείς για παραβίαση κόκκινων γραμμών τις μέρες που έχουν δημοσιοποιηθεί οι επιστολές Καραμανλή, από το 2005, που δεχόταν την ονομασία Μακεδονία – Σκόπια, χωρίς εξάλειψη του αλυτρωτισμού, χωρίς καμία συνταγματική αναθεώρηση της γείτονος, είναι, τι να πω, το λιγότερο υποκριτικό. Λυπάμαι πολύ για την υποκρισία και τη χυδαία προεκλογική δημαγωγία της ΝΔ, που πλήγωσε τους πολίτες και τη δημοκρατία, λυπάμαι για την εικόνα ενός πρώην πρωθυπουργού να βρίσκεται πλάι σε ακραίους έξω από τη Βουλή ― και προφανώς δεν μιλώ για όλο τον κόσμο που πήρε μέρος στα συλλαλητήρια, προφανώς δεν το κάνω και δεν το έκανα ποτέ, δημοκρατία έχουμε, καλώς διαδήλωνε και εκδήλωνε τα συναισθήματά του ο κόσμος. Αναφέρομαι αποκλειστικά στους ακροδεξιούς ανάμεσα στους διαδηλωτές που επιχείρησαν ως και τη Βουλή να καταλάβουν για να στείλουν μήνυμα ισχύος και ταπείνωσης της δημοκρατίας.

Από την άλλη πράγματι δεν επετεύχθη εθνική ομοθυμία αλλά δεν είναι σωστό να λέμε ότι την απέφυγε η κυβέρνηση. Από πολύ νωρίς ο κ. Μητσοτάκης χρησιμοποίησε εμπρηστική ρητορική στο Μακεδονικό, μεταφέροντας τη συζήτηση από το πεδίο της επιχειρηματολογίας στο πεδίο του θυμικού. Ούτε διάθεση υπήρξε ούτε δυνατότητα συνεννόησης με την ΝΔ αφ’ ής στιγμής το θέμα συζητιόταν και εντός της Βουλής με όρους «μακεδονομάχων», «εθνομηδενιστών» και «προδοτών». Μετέτρεψε ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής σε ζήτημα εθνικής ταυτότητας.

Το έλλειμμα εντοπίζεται αλλού: δεν εξηγήθηκαν με ψυχραιμία στον ελληνικό λαό όλες τις πτυχές του ζητήματος, κυρίως τα βραχυπρόθεσμα και τα μακροπρόθεσμα στρατηγικά οφέλη της Ελλάδας. Δυστυχώς δεν έγινε γενικά αυτή η συζήτηση στο δημόσιο χώρο. Ούτε από τους πολιτικούς ούτε από την ακαδημαϊκή κοινότητα ούτε από δημοσιογράφους γνώστες των θεμάτων αυτών. Χρειάζεται να αφήσουμε κατά μέρους την διστακτικότητα και να επιδείξουμε πολιτική γενναιότητα και ευθυκρισία, να μιλήσουμε στον κόσμο και να ακούσουμε τον κόσμο. Δεν λύνονται τα μεγάλα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής με αδράνεια και ερεθίζοντας το θυμικό. Βλέπεις το συμφέρον της χώρας, εκμεταλλεύεσαι τη συγκυρία και προχωράς.

Η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα εκμεταλλεύτηκε την ευνοϊκότερη συγκυρία με βούληση και αποφασιστικότητα, γνωρίζοντας το πολιτικό κόστος. Προχώρησε και αυτό θα μείνει. Αντί τώρα να παζαρεύει η Τουρκία να κάνει βάση στρατιωτική 60 χμ. από τα ελληνικά σύνορα, η Ελλάδα έχει αναλάβει τον έλεγχο του εναερίου χώρου της Β. Μακεδονίας και ο πρωθυπουργός Ζάεφ υποδέχεται τον Έλληνα αρχηγό ΓΕΕΘΑ, που αναπτύσσει Έλληνες αξιωματικούς στη Β. Μακεδονία.

Ως προς τα εμπορικά σήματα είναι τουλάχιστον παραπλανητικό και φθηνή κινδυνολογία να μιλάμε για αναβολή κατοχύρωσης. Η Συμφωνία είναι απολύτως συμβατή τόσο με το ευρωπαϊκό κεκτημένο όσο και με το διεθνές δίκαιο για την εμπορική ιδιοκτησία. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα σήματα Ονομασίας Προελεύσεως είναι πλήρως κατοχυρωμένα σύμφωνα με το κοινοτικό κεκτημένο, από έτη πολλά, ενώ όσα σήματα έχουν καταχωριστεί από ελληνικές επιχειρήσεις σε εθνικό, ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο είναι απολύτως προστατευμένα.

Για τη γλώσσα και την ταυτότητα: Τίποτα απολύτως δεν παραχωρήθηκε. Τους παραχωρήσαμε μήπως την ελληνική γλώσσα; Ή μήπως δεν μιλούσαν καμία γλώσσα αυτοί οι άνθρωποι; Οι διατάξεις της Συμφωνίας είναι άριστες και δεν «παραχωρούν» απολύτως τίποτα που δεν ήταν ήδη κατοχυρωμένο σε διεθνείς οργανισμούς. Είναι βέβαιο ότι σε ελάχιστο χρόνο από σήμερα, ούτε καν σε δέκα χρόνια όπως είχε πει σε άλλη συγκυρία ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, όταν θα γίνει ψύχραιμη αποτίμηση, θα εκτιμηθεί η αξία της Συμφωνίας.

  • Η Κύπρος μέσα σε μια δεκαετία, χωρίς σχετική παράδοση, απελευθερώνοντας την Ανώτατη Εκπαίδευση, μετεξελίχθηκε σε Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο με χιλιάδες φοιτητές από 61 Χώρες. Πάνω από 5% του ΑΕΠ της διασφαλίζεται πλέον από την εκπαίδευση. Ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί επιμένει ιδεοληπτικά στην άρνηση της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος και στο μονοπώλειο του κρατικού Πανεπιστημίου χάνοντας ευκαιρίες για τη Χώρα και τους νέους Έλληνες επιστήμονες;

Τα περί ιδεοληψίας είναι απολύτως αστήρικτα, από τα ψυχροπολεμικά στερεότυπα που αρέσκεται να επαναλαμβάνει η ΝΔ όταν μιλά για την Αριστερά. Έχω πει και στο παρελθόν, κατά τη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος, ότι το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε ως κοινωνία είναι τι θα μας προσφέρει αν εγκαθιδρύσουμε και εμείς ένα εμπορικό καθεστώς Παιδείας. Γνωρίζουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος των κολεγίων που φύτρωσαν σαν μανιτάρια στην Κύπρο προσφέρουν χαμηλού ή μεσαίου επιπέδου μόρφωση, εστιάζοντας κυρίως στην εμπορική πλευρά του ζητήματος. Είναι λοιπόν ζητούμενο για την Ελλάδα να επιτρέψουμε με ένα νόμο να μετατραπούν τα ΙΕΚ σε πανεπιστήμια; Τι σημαίνει για μία κοινωνία να αποκτώνται τόσο εύκολα τόσο πολλά πτυχία; Θα θέλαμε γιατρούς ή δικηγόρους αποφοίτους κολλεγίων με τέτοιο στάτους;

Πέρα από αυτό, είναι λίγο πρόωρο να μιλάμε για επιτυχία του μοντέλου της Κύπρου. Ανάλογα μοντέλα, στην Πορτογαλία λ.χ., κατέληξαν με μαζικά κλεισίματα τέτοιων κολεγίων. Στην Κύπρο κύρος συνεχίζουν και έχουν μόνο τα δύο δημόσια πανεπιστήμια, Κύπρου και Λεμεσού. Μην συγκρίνουμε το φαντασιακό ιδιωτικό πανεπιστήμιο ή κολλέγιο ή ΙΕΚ, αυτό που βρίσκεται μονάχα στο μυαλό κάποιων, με τα μη κερδοσκοπικά Χάρβαρντ και Πρίνστον, που έχουν καταπιστεύματα και προϋπολογισμούς συγκρίσιμους με κρατικούς. Ποιος θα χρηματοδοτήσει ένα Πρίνστον ή ένα Γιέιλ στην Ελλάδα;

Ποιο θα μπορούσε να είναι το μοντέλο; Προφανώς να βελτιώσουμε τις συνθήκες και την ποιότητα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων. Υπάρχουν στρεβλώσεις και έχουμε περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης. Αλλά όχι όπως έγινε πριν από λίγα χρόνια όταν η τότε κυβέρνηση ΝΔ κατήργησε ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια, και έστειλε τα παιδιά των φτωχών οικογενειών να πληρώνουν 2000 και 3000 ευρώ σε ιδιωτικά ΙΕΚ. Ο υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος υποβάθμιζε τα ΕΠΑΛ, απέλυε 2.500 καθηγητές και εγκαινίαζε ιδιωτικό ΙΕΚ στον Πειραιά.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι να κάνουμε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε βάθος εικοσαετίας, προσαρμοσμένη στη ελληνική κοινωνία. Έτσι πρέπει να τεθεί το ζήτημα. Στην Ελλάδα το δημόσιο πανεπιστήμιο έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στην κοινωνική κινητικότητα του Μεταπολέμου. Αυτόν τον ρόλο πρέπει να ενισχύσουμε.

  • Η υπερφορολόγηση των ακινήτων, οι παράλογες αντικειμενικές αξίες στην ελληνική περιφέρεια, η εργαλειοποίηση της πολεοδομίας και του κτηματολογίου με τη μορφή του εισπρακτικού μηχανισμού, το υψηλό κόστος των διαφόρων νομικών πράξεων(μεταβίβαση, δωρεά, κληρονομιά κλπ) προσβάλουν το ιερό δικαίωμα της ιδιοκτησίας στον σκληρό του πυρήνα. Έχουμε 250.000 αποποιήσεις κληρονομιών. Για ποιο λόγο αυτή η κυβέρνηση μας αναγκάζει να ξανααγοράσουμε την περιουσία των γονιών μας δύο φορές κατά τη διάρκεια της ζωής μας; Μήπως κρατικοποιεί έτσι και την ιδιοκτησία;

Ο ΣΥΡΙΖΑ τα έκανε όλα αυτά; Μιλάτε για αντικειμενικές αξίες και εργαλειοποίηση της πολεοδομίας; Οι άνθρωποι τώρα σταμάτησαν σε όλη τη μεταπολίτευση να είναι όμηροι της ατζέντας του κάθε υπαλλήλου της πολεοδομίας, χάρη στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής αδειοδότησης! Κτηματολόγιο και δασολόγιο ήταν ανύπαρκτα, τα προχωράμε με ταχείς ρυθμούς. Οι άνθρωποι που αποποιούνται τις κληρονομιές είναι εκείνο το μικρομεσαίο πλήθος του «μαζί τα φάγαμε» του Πάγκαλου, αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι που παρήγαγε η μεγάλη κρίση του 2010, όταν κατέρρευσε το σύμπαν. Δεν χρεοκόπησε ο ΣΥΡΙΖΑ τη χώρα. Άλλοι βούλιαξαν τη χώρα, άλλοι έγραφαν τα διψήφια ελλείμματα σε χαρτοπετσέτες, άλλοι δανείστηκαν με φρενήρη ρυθμό και οδήγησαν τη χώρα στην κρίση και 1 εκατομμύριο ανθρώπους στην ανεργία. Η κυβέρνηση Κ. Καραμανλή παρέλαβε χρέος 180 δισ. και παρέδωσε 300 δισ. και κρυμμένο έλλειμμα 15,6%.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε. Δεν χρεοκόπησε στα χέρια μας η χώρα. Αντίθετα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σταθεροποίησε την οικονομία, αφήνει μαξιλάρι ασφάλειας 15ετίας, νομοθέτησε τις 120 δόσεις που θα ανακουφίσουν ακριβώς τους ανθρώπους αυτούς που δυσκολεύονται να πληρώσουν το φόρο κληρονομιάς. Η ΝΔ κατέστρεψε τη μεσαία τάξη, τη φτωχοποίησε. Εμείς διασώσαμε ακριβώς τους έκπτωτους μικρομεσαίους, τους συνέλληνες, όπως έχουμε ιερό καθήκον.

Ο κ. Μητσοτάκης τι λέει για όλα αυτά; Να σας πω: Έχει συμφωνήσει για εκχώρηση των επικουρικών σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, φορτώνοντας μεταβατικό κόστος 50 δισ. στο Δημόσιο, και έχει συμφωνήσει για γενίκευση της δουλοπαροικίας των ενοικιαζόμενων εργαζόμενων. Αυτά δεν αναφέρονται ούτε στα ψιλά του προγράμματος της ΝΔ.

Leave a Reply

Your email address will not be published.