Οι τράπεζες χρωστούν ευαισθησία Η κρίσιμη ενηλικίωση των μπλογκ

Τι λέει τώρα η αριστερά;

adonisvolanakis

 

H κρίση πλήττει όχι μόνο τις τράπεζες και τα golden boys, πλήττει ήδη τα μεγάλα εισοδήματα, όσα γιγαντώθηκαν με υπεραξίες και παγκοσμιοποιημένες κινήσεις χρήματος. Υπό μία έννοια, το εικονικό χρήμα ξεφουσκώνει, και οι εκρηκτικές ανισότητες μειώνονται. Αλλά η ύφεση που όλοι φοβούνται θα πλήξει βαρύτατα τα χαμηλά εισοδήματα, τα λαϊκά στρώματα, τα πλήθη που ζουν καταναλώνοντας παρόν, που σιζίτονται μόνο εκ της εργασίας τους· τα πλήθη που μεταναστεύουν μαζικά, εδώ και δεκαετίες, από τον Τρίτο και τον Δεύτερο Κόσμο, σαν φωτοπεταλούδες προς τις βιτρίνες του Πρώτου Κόσμου· τα μικρομεσαία πλήθη που γνώρισαν μερικές δεκαετίες ευημερίας μετά τον Πόλεμο, και τώρα καλούνται να συνεισφέρουν το υστέρημά τους, ασφάλιση, κοινωνικές παροχές, τιμαριθμική προσαρμογή μισθού, σχολείο, νοσοκομείο, αποταμίευση, για να ανορθωθεί το σύστημα που τους ρήμαξε.

Είναι αντιφατικό ασφαλώς, σχεδόν παράλογο, το δημόσιο χρήμα να σπεύδει να ανορθώσει τα ερείπια που αφήνουν πίσω τους οι αυτορυθμιζόμενες αγορές, αλλά αναλόγως παράλογη ήταν η νεοφιλελεύθερη αυτορύθμιση των αγορών ερήμην των κοινωνιών, που συνέβαινε τις τελευταίες δεκαετίες.

Αναλόγως παράλογη ήταν η πολιτική που οδήγησε σε αυτό το εκκρεμές: κρατισμός-αγορά-κράτος: Το νεοφιλελεύθερο ιδεολόγημα εφάρμοσαν ―στην Ερώπη τουλάχιστον― οι σοσιαλδημοκράτες, αυτοί ακριβώς που ιστορικά τάσσονταν υπέρ του ρυθμιστικού ρόλου του κράτους, οι υποστηρικτές του κράτους πρόνοιας και της δικαιότερης αναδιανομής του πλούτου μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, οι εκφραστές του κόσμου της εργασίας, συγκληρονόμοι της πλούσιας αριστερής παράδοσης της νεωτερικής Ευρώπης.

Είναι νωπά τα πρόσωπα και οι ιδεολογίες εντός της ευρωπαϊκής συνομοσπονδίας, όσα οραματίστηκαν και υλοποίησαν το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα της απελευθέρωσης των αγορών, προτάσσοντας μια Ευρώπη των μεγάλων επιχειρήσεων, εις βάρος της κοινωνικής συνοχής, εις βάρος ακόμη και της κατακτημένης, δεδομένης ευημερίας του μεταπολέμου. Είναι οι ηγέτες της σοσιαλδημοκρατίας… Ολοι θυμόμαστε τον τρίτο δρόμο των Μπλαιρ και Σρέντερ, όλοι θυμόμαστε ποιοι συνέδεαν τις εκλογές με τον πίνακα της Σοφοκλέους.

Κι αν η σοσιαλοδημοκρατία πρόδωσε την παράδοσή της και μετετράπη σε διαχειριστή του πλιάτσικου, η ριζοσπαστική Αριστερά φάνηκε ιδεολογικός και διανοητικός ουραγός. Ενώ όλη η ρητορική της τα τελευταία χρόνια ήταν μια μονότονη καταγγελία του νεοφιλελευθερισμού, όταν η κρίση έφτασε, αυτή κοιμόταν, βρέθηκε χωρίς εργαλεία, χωρίς αναλύσεις, χωρίς ιδεολογικές εναλλακτικές. Η ελληνική αριστερά, λ.χ., η εκτός του απολιθωμένου ΚΚΕ, μετά το σοκ του ‘89, αναλώθηκε σε μάχες χαρακωμάτων υπέρ μιας συγκεχυμένης κουλτούρας δικαιωμάτων, σε καταγγελίες και μικροέριδες, που αφορούσαν το φαντασιακό μορφωμένων αστικών μεσοστρωμάτων, και καθόλου την υλική συνθήκη τους, πόσω μάλλον την υλική συνθήκη των οικονομικά και μορφωτικά αδύναμων.

Ο Συνασπισμός, το πιο ζωντανό και ενδιαφέρον μόρφωμα της αριστεράς, μπορεί να δώσει όλες του τις δυνάμεις σε συμβολικές μάχες, για τη συμβίωση ομοφυλοφίλων, για το βιβλίο Ιστορίας, για το μάθημα Θρησκευτικών κ.λπ., και καλώς πράττει. Αλλά πόσες δυνάμεις διαθέτει για τη μητέρα όλων των πολιτικών μαχών; Πώς συνομιλεί με τα δοκιμαζόμενα πλήθη όταν απειλείται όχι το συμβολικό, όχι το φαντασιακό, αλλά το υλικό, ο ζωτικός δημόσιος χώρος, η ήδη συρρικνωμένη ευημερία τους, η ίδια η ύπαρξή τους; Στην παρούσα χαοτική κατάσταση, όπου το διακύβευμα είναι η ίδια η αξία της πολιτικής, ο τρόπος που βλέπουμε τον πλανήτη και τους εαυτούς μας, δεν αρκεί η ευαισθησία για τα δικαιώματα και τις αποκλίνουσες συμπεριφορές, δεν αρκεί μια αριστερά σε ρόλο συνηγόρου του πολίτη.

Πολύ λίγα πράγματα λέει η αριστερά τώρα που ο κόσμος τη χρειάζεται περισσότερο από ποτέ, τώρα που οι μετά το ‘89 ιδεολογίες σωριάζονται μέσα στη σκόνη τους, όπως ακριβώς σωριάστηκαν οι προ ‘89. Δεν λέει τίποτε ουσιώδες για το ρημαγμένο ΕΣΥ, για το ξεχαρβαλωμένο σχολείο, δεν λέει τίποτε για τον θάνατο των μικρομεσαίων, δεν λέει ποιον πραγματικό κόσμο προτείνει, δεν δείχνει μια κάποια έξοδο από την κρίση. Διότι δεν είχε σκεφτεί επαρκώς. Διότι σκέφτεται με όρους γκάλοπ, και χορταίνει με ποσοστά. Ισως διότι εκτίμησε ότι πολιτική είναι να τσιμπολογάς τη δημοσκοπική δυσαρέσκεια. Ισως διότι δεν αγωνιά.

Αλλά με τον μανουτσαορεπουσομπαφισμό δεν απαντάς στην κρίση του καπιταλισμού· γίνεσαι παρελθόν, και το ΠΑΣΟΚ που έστησε φούσκες και ασυδοσία, κερδίζει πόντους στα γκάλοπ. Αυτή η καθυστέρηση μάς πονάει όλους.

Ένα βλέμμα, Καθημερινή 16.11.2008

Εικόνα: Αντώνης Βολανάκης, έκθεση Transleat me

no comments
  • skoug
    REPLY

    Πάντα επαρχιώτικο κέντρο η Ελλάδα· και ποιος στ’ αλήθεια ψύχραιμα θα συλλέξει στοιχεία σχετικά με τις ανάγκες της κοινωνίας, σχετικά με τους τομείς που έχουν δυνατότητες ανάπτυξης. Ποιος θα ασχοληθεί στα σοβαρά με τη γεωργία, με τις «γεωργικές σπουδές», τις βιολογικές καλλιέργειες με το εμπόριο και την προώθηση των προϊόντων αυτών, πριν μιλήσουμε για ανεργία! Ποιος θα στήσει ένας σύστημα εκπαίδευσης που δε θα αποστρέφει την νεολαία από το κοινωνικό της περιβάλλον εξωθώντας την στη μαγεία της φούσκας! Σήμερα η γιορτή του πρωτόλαδου! θα ‘πρεπε νά ναι η μεγάλη γιορτή μας, θα ‘πρεπε νά ‘ναι φόρος τιμής στους ελαιοπαραγωγούς! Κι αντ’ αυτού ο παραγωγός πληρώνεται το λάδι 2,30 ευρ. κι οι ελαιώνες εγκαταλείπονται! Τα ξερά σύκα κι η σταφίδα, τα φιστίκια που κάποτε έδιναν ζωή στα λιμάνια της περιφέρειας φθίνουν! Και οι Έλληνες συνωστίζονται στις πύλες των Πανεπιστημίων για μια θητεία παράλληλη μ’ αυτή του στρατού, θητεία υποχρεωτική που δίνει το δικαίωμα να υπάρξεις κοινωνικά –λες και χωρίς αυτή δεν τό ‘χεις-, κι ύστερα το χάος της ανεργίας, κι είναι η στιγμή που το «αριστερό μόρφωμα» πρέπει να δει πέρα από τη μύτη της αποβάλλοντας τα αλλήθωρα σύνδρομα που παραπαίουν μεταξύ της Τήλου και της Διεθνούς…
    Ν.Ξ., νά ‘σαι καλά κι ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

  • politispittas
    REPLY

    Θαυμάσιος λόγος, ψύχραιμος και αναλυτικός μα και κριτικός (πόσο πια απουσιάζει η κρίση…).

    Σχολιάζω, γιατί καθώς σας διάβαζα σήμερα, ένιωσα μια εξαιρετική συγγένεια με τα όσα έγραφα χτες στον Κυπριακό Πολίτη-είναι στο ιστολόγιό μου το άρθρο, ρίξτε μια ματιά.

    Ευχαριστώ.

  • alberich
    REPLY

    Πολύ καλό κείμενο ως προς τις διαπιστώσεις.
    Επειδή πιστεύω ότι η μεταλλαξη των σοσιαλιστικών κομμάτων ακολούθησε την ιδεολογική μεταστροφή της κοινωνικής τους βάσης, νομίζω ότι η τωρινή κρίση βάζει τις προυποθέσεις για μια αντίρροπη ιδεολογική στροφή, η οποία θα είναι ικανή να μεταλλάξει ουσιαστικά και τα κόμματα αυτά.Υπό την έννοια αυτή νομίζω ότι εξαντλείται και το λογικό σχήμα που επικαλείτο η αριστερά -περί της εναλλαγής των δύο δυνάμεων του συστήματος στην εξουσία- και της επέτρεπε να περιχαρακώνεται, και υπάρχει πλέον ο μονόδρομος της ισότιμης συνεργασίας και της πολιτικής σύνθεσης(όχι μόνο στην ελλάδα).Αυτή τη στιγμή η ευρώπη κυβερνάται από μη εκλεγμένους, που προωθούν άγνωστες στους πολίτες επιδιώξεις, και απέναντι στις πιο αναιμικές δικδικήσεις επισείουν το σύμφωνο σταθερότητας.Εχουμε πλήρη αποδέσμευση της εξουσίας από τους πολίτες (συναινετικά- μέχρι πριν δυο χρόνια συζητείτο σοβαρά και το δίλημμα ελευθερία ή ασφάλεια) και προηγείται η επάνοδος της πολιτικής στο επίκεντρο.Είναι πολύ μεγάλες και διεθνοποιημένες οι προκλήσεις, για να τις αντιμετωπίσουν μικρές εθνικές κοινωνικές πρωτοπορείες.

  • ilias
    REPLY

    Η αριστερά είναι συνυπεύθυνη για την κρίση, συμμετείχε τα τελευταία 30 χρόνια στην προετοιμασία της, και οι πιο ευαίσθητοι ΄΄ξεχάστηκαν΄΄ με τον φόρο Τόμπιν. Στην πράξη επιθυμεί να τελειώσει η κρίση όσο πιο γρήγορα γίνεται, για να έρθουν τα πράγματα στη θέση τους και αυτή στο γνωστό της ρόλο ΄΄του συνήγορου΄΄. (Άντε να φυτέψουν και κάνα αιολικό πάρκο)

  • alberich
    REPLY

    @Άντε να φυτέψουν και κάνα αιολικό πάρκο

    Κινδυνεύοντας να θεωρηθώ μικροαστός:
    Ένα πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (με πώληση μετοχών και σε ιδιώτες) σε αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα (σε αποψιλωμένες δημόσιες εκτάσεις) είναι μια μεσοπρόθεσμα αυτοχρηματοδοτούμενη (σε αντίθεση με το σκάψιμο λάκκων την περίοδο του νιου ντηλ) λύση για την αύξηση της απασχόλησης (αξιοποιώντας και τα κονδύλια για την καταπολέμηση της ανεργίας) και την τόνωση της ζήτησης.Η τωρινή μέθοδος με τις επιδοτήσεις σε ιδιώτες είναι απλώς ένα νέο πεδίο για τα γνωστά πάρτυ μεταξύ κομπίνας ,διαφθοράς και γραφειοκρατίας

  • ilias
    REPLY

    Σύμφωνοι αλλά δεν θα έλεγα ότι είναι και ο ΄΄ιστορικός ρόλος της αριστεράς΄΄ ακριβώς.

  • alberich
    REPLY

    Κοίτα, θα μπορούσε να είναι η σύγχρονη διατύπωση του του «σοβιέτ συν εξηλεκτρισμός».Θα μπορούσαν να υπάρξουν και κολλεκτίβες παραγωγής ενέργειας επίσης.

  • ilias
    REPLY

    social networks + autonomous electricity. Ναι αλλά όχι ΄΄αριστερά ΄΄ networks…και κυρίως όχι ΄΄εθνικά αριστερά networks…

  • What?
    REPLY

    Το κειμενο ειναι εξαιρετικο.Η αριστερα ειναι διαφορετικη ιστορια σε καθε χωρα.Ισως να πρεπει πρωτα να ορισθει περιπου τι ειναι αριστερα και μετα να γινει συζητηση για την θεση της.Στην Ελλαδα η αριστερα χρησιμεψε σαν αλλοθι για να γινουν μικρομεσαιοι,πληθυσμοι που ητανε στο περιθωριο για διαφορους λογους.Τι μπορει να περιμενει κανεις απο αυτη την διαδικασια.Δεν βλεπω πως μπορει βοηθησουν τα αριστερα κομματα,τωρα που ολα αλλαζουν και αναδιανεμονται.Αυτοι εναν σκοπο γνωριζουν και αυτον βαρανε χρονια τωρα.Πρεπει να επαναπροσδιορισουμε τι σημαινει αριστερα,επιμενω.

  • skoug
    REPLY

    @what
    Εκεί την πάτησε η αριστερά: στον αυτοπροσδιορισμό της. Σήμερα υποκείμενο δεν είναι η αριστερα, αλλά ο κοσμάκης: ποια τα προβλήματά του και ποιες οι λύσεις στα προβλήματά του. Κινδυνεύουμε να χαθούμε σε συζητήσεις θεωρητικές… Η αριστερά είναι διαφορετική σε κάθε χώρα, γιατί σε κάθε χώρα είναι διαφορετική η φύση των προβλημάτων. Στην Ελλάδα η αριστερά ταυτίστηκε με τους αγώνες -θετικό. Επαναπροσδιοριζόταν στη συνέχεια πάλι με τους αγώνες που έκανε -αρνητικό. Σήμερα θέλουμε μια δύναμη που να συλλέγει στοιχεία, να περιγράφει τα προβλήματα που αφορούν στον πολίτη, να σχεδιάζει και να δίνει λύσεις.

  • ilias
    REPLY

    @σήμερα θέλουμε μια δύναμη…
    Η περιγραφή αυτή άνετα ταιριάζει και σε μάνατζερ. Δεν νομίζω πως χρειάζονται κι άλλοι τεχνοκράτες.

  • What?
    REPLY

    Επισης θεωρω πως αριστερα,ειναι αυτο που στεκεται με κριτικη και ανατρεπτικη ματια απεναντι στα διαφορα ζητηματα στο διηνεκες,δινοντας σιγουρα λυσεις,και που δεν διαπλεκεται με κατεστημενες λογικες (life style π.χ.),πεφτοντας στην παγιδα-απο μεσα στο συστημα…κτλ.Και συμφωνω πως αυτο δεν θα γινει θεωρητικα μονο,παρα με σταση ζωης κυριως.Ειναι ιδεαλιστικο να πιστευουμε πως μια ακομα ιδεολογια θα μας σωσει.Οπως διαβασα προσφατα και οι αναρχικοι-δρασης,πιστευουν πια πως η πραγματικοτητα και η προσωπικη σχεση μαζι της δειχνει τον δρομο.

  • vloutis
    REPLY

    Eδώ έχουμε ύφεση αξιών. Το έχουμε πάρει χαμπάρι; Ήηηηη…
    Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την αριστερή (πλευρά)…
    Την καλησπέρα μου.

    vloutis.wordpress.com
    vlloutis.blogspot.com

  • skoug
    REPLY

    Η αριστερά δεν χρειάζεται να αναζητά ιδεολογία! Η ιδεολογία είναι συνυφασμένη με την αριστερά, είτε με όρους ταξικούς είτε με όρους κοινωνικούς· η αριστερά έχει φορείς πολίτες που, όπως λέει και ο @what?, χαρακτηρίζονται από συγκεκριμένη στάση ζωής: ευημερία του ατόμου σημαίνει ευημερία του συνόλου και… τούμπαλιν…
    Καλησπέρα κι από μένα…

  • What?
    REPLY

    Ειναι συνυφασμενη,στο επιπεδο που καθε ασκηση πολιτικης εχει κοινωνικο περιεχομενο,αρα πρεπει να εχει αρχες και κατευθυνσεις.Ως εκει ομως skoug,γιατι μετα οι διαφοροι -ισμοι γινονται πλατφορμες του ολοκληρωτισμου.Αυτες τις νεες δομες πως θα τις βρουμε?

  • skoug
    REPLY

    @what
    Έλα ντε; Εδώ σε τσιτάρω:»με κριτικη και ανατρεπτικη ματια απεναντι στα διαφορα ζητηματα στο διηνεκες, χωρίς διαπλοκές με κατεστημενες λογικες …» και σίγουρα με όσα λέει ο Ν.Ξ. στην ακροτελεύτεια παράγραφο!

  • υλοτόμος
    REPLY

    Το κείμενο, όπως τα περισσότερα του Νίκου, είναι έξοχο. Φαλτσάρει μόνο στην τελευταία παράγραφο. Ο ΣΥΝ ή ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι Αριστέρα, ποτέ δεν ήταν. Με όρους ταξικούς, οπαδοί και στελέχη του είναι μεσο- και μεγαλοαστοί. Στη Γερμανία, οι Πράσινοι είναι το κόμμα του οποίου οι ψηφοφόροι είναι οι πλέον εύποροι, περισσότερο και από τους χριστιανοδημοκράτες της Μέρκελ. Γι’ αυτό κι εκεί, συγκαταριθμείται όλο και συχνότερα στα «αστικά» κόμματα. Τώρα που η γερμανική σοσιαλδημοκρατία καταρρέει, έχουν πέσει πλέον και τα αριθμητικά προσχήματα. Στο Αμβούργο CDU και Πράσινοι ήδη συγκυβερνούν, ακουλουθεί ταχέως η Έσση, και από του χρόνου πιθανόν και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Ο γερο-Γιόσκα έχει αρχίσει κιόλας να προλειαίνει το έδαφος.

    Η κοινωνική βάση του Συνασπισμού στην Ελλάδα, μολονότι δεν διαθέτουμε λεπτομερείς έρευνες, είναι προφανές ότι δεν διαφέρει από την κοινωνική βάση των Γερμανών οικολόγων. Τα εκλογικά ποσοστά σε Φιλοθέη, Ψυχικό, Νέα Πεντέλη το αποδεικνύουν. Άλλο τώρα ότι ο αστείος και χονδροειδής αντιπολιτευτισμός του κόμματος δεν του επιτρέπει -ακόμη, ίσως και ποτέ- να συγκυβερνήσει. Φίσερ οι του ΣΥΡΙΖΑ δεν διαθέτουν…

    Από ιδεολογικής πλευρά τώρα, ο Συνασπισμός είναι ό,τι οι Αμερικανοί θα ονόμαζαν liberal, ένα κόμμα φιλελεύθερο, που εκφράζει τις εκλεπτυσμένες ανάγκες των αστικών στρωμάτων, για τα οποία η γυμνή υλική επιβίωση δεν αποτελεί ζήτημα. Διακηρύξεις περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αναγόρευση της αυτοπραγμάτωσης σε ύπατο πολιτικό δέον, άκρατος ατομοκεντρισμός, αμφισβήτηση και υπονόμευση κάθε μορφής συλλογικότητας (έθνους, θρησκείας, ταξικότητας) ως καταπιεστικής κ.ο.κ., ο Ξυδάκης τα λέει περίφημα.

    Οι δικοί μας εδώ, είναι αλήθεια, τα ποικίλλουν όλα αυτά με καρυκεύματα περί εργατικών αγώνων, νεολαιίστικων κινημάτων και δεν συμμαζεύεται. Στην πραγματικότητα καρφί δεν τους καίγεται. Η ΝΔ, ως σχηματισμός πολυσυλλεκτικός, είναι απείρως λαϊκότερη και κοινωνικά, λόγω των ευρέων κατώτερων οικονομικά στρωμάτων που τη στηρίζουν, και ιδεολογικά, αφού -για λόγους λαϊκιστικούς έστω- κατανοεί την ανάγκη των στρωμάτων αυτών για μιας μορφής αλληλεγγύη, εθνική ή θρησκευτική. Ο ΣΥΡΙΖΑ αντίθετα ως εκφραστής του ακραίου αντισυλλογικού φιλελευθερισμού, αυτήν την ανάγκη την λοιδωρεί.

  • υλοτόμος
    REPLY

    Την τρίτη από το τέλος παράγραφο εννοώ, όπου και η φράση:»Ο Συνασπισμός, το πιο ζωντανό και ενδιαφέρον μόρφωμα της αριστεράς…»

  • What?
    REPLY

    Δεν πιστευω οτι ειναι κατι τοσο συνθετο ο Συνασπισμος και οτι εκφραζει τοσες συνθετες καταστασεις.Ειναι ο κληρονομος της ΕΔΑ,και εκμεταλλευτηκαν μια πλατφορμα για να επιβιωσουν σε επιπεδο πολιτικης με ολα τα συνεπακολουθα.Ετοιμο μαγαζι δηλαδη.Σεβομαι βεβαια τους ανθρωπους που πιστεψαν σ’ολα αυτα,αλλωστε μεσα στην ζωη πολλα παθαινουμε.

  • lazopolis
    REPLY

    @υλοτόμος: παρότι η (περιορισμένη) αντίληψη που έχω για τον (προβληματικό ακόμη) Συνασπισμό δεν απέχει πολύ από την περιγραφή σου, δεν καταλαβαίνω καθόλου τις δύο τελευταίες παραγράφους: όποιος απορρίπτει και λοιδωρεί την εθνική και την θρησκευτική ταυτότητα ως αποκλειστική συγκολλητική ουσία για κάθε μορφής συλλογικότητα είναι εκφραστής του ακραίου αντισυλλογικού φιλελευθερισμού;; Το πρόβλημα του Συνασπισμού είναι οτι δεν αναπαράγει την βαθιά συντηρητική, οπισθοδρομική και προδήλως αφελή «ιδεολογία» των ασθενέστερων, λαϊκών στρωμάτων; Ή οτι αδυνατεί να την αναμορφώσει;

  • υλοτόμος
    REPLY

    Δεν ξέρω αν η πίστη στο έθνος ή στον θεό είναι «συντηρητική» ή «οπισθοδρομική». Για να βεβαιωθώ ως προς αυτό θα πρέπει προηγουμένως κάποιος να μου εξηγήσει γιατί ο κοσμοπολιτισμός και η αθεΐα συνιστούν «πρόοδο», πολιτική, ηθική ή άλλη. Αν έχει μάλιστα να μου αναφέρει και συγκεκριμένα ιστορικά παραδείγματα θα του ήμουν ευγνώμων.

    Ότι ο Συνασπισμός αδυνατεί να αναμορφώσει την «ιδεολογία» των ασθενέστερων στρωμάτων, ούτε λόγος. Για να αναμορφώσεις την ιδεολογία κάποιου, οιουδήποτε, ιδίως μάλιστα αν την θεωρείς «αφελή», θα πρέπει να μπορείς να την υποκαταστήσεις με κάτι άλλο, ικανό να αναλάβει όλες τις λειτουργίες της. Τι έχουν τέτοιο να προτείνουν ο Αλαβάνος και ο Τσίπρας;

  • no frost
    REPLY

    1. Πολλά έχουν ακουστεί τελευταία για τον ΣΥΝ. Ότι είναι φιλελεύθερο κόμμα όμως και το ψηφίζουν οι αστοί ενώ είναι πιο λαϊκή η Ν. Δ πρώτη φορά το ακούω!
    Μήπως δεν τα μελετήσατε και τόσο καλά αγαπητέ; Ότι ο συν στους νέους αγγίζει το 25 % μήπως τους καθιστά αστούς κατά την γνώμη σας; Ότι η Σάμος είχε ένα ποσοστό πολύ υψηλό επίσης μήπως την καθιστά Μύκονο και δεν το ξέραμε; Δεν σας προβληματίζει ακόμη ότι τον συν τον ψηφίζουν κατά πλειοψηφία τα πλέον μορφωμένα τμήματα του λαού; Μήπως δε στο Ψυχικό π. χ βγαίνει πρώτο κόμμα ο συν; Ή μήπως εκεί μένει αποκλειστικά και μόνο ο Ρουσόπουλος και η Αγγελοπούλου; Εσείς παράγετε επομένως λαϊκισμό και όχι ο ΣΥΝ.

    2. Για τις τελευταίες παραγράφους του εν λόγω κειμένου θα πω πως δεν καταλαβαίνω ειλικρινά την ανάγκη καταδίκης μιας προσπάθειας πριν καν κατατεθεί ολοκληρωμένη. Όπως είναι γνωστό ο ΣΥΝ θα καταθέσει τις ακριβείς θέσεις κυβερνητικού έργου, μια μεγάλη συζήτηση που έχει ανοίξει στις οργανώσεις του και έναν διάλογο με τους κοινωνικούς φορείς μέσα σε 2 μήνες το πολύ. Μέχρι τότε δεν είναι αλήθεια ότι παίζει απλώς τον συνήγορο του πολίτη όπως προσπαθείς να παρουσιάσεις, -λες και είμαστε τίποτα γραφικοί αργόσχολοι με φιλανθρωπικό έργο- αλλά δρα συνεχώς και μέσα και έξω από την Βουλή, άσχετα αν τα μήντια δεν καταγράφουν τα περισσότερα και λυπάμαι για αυτό.

    3. Λες πως δεν κάνουμε ότι πρέπει για το διαλυμένο ΕΣΥ, για το μπάχαλο της παιδείας, την δημόσια περιουσία κλπ. Απορώ. Την περασμένη Τρίτη όλη η κοινοβουλευτική ομάδα του συν κατέθεσε πολυσέλιδη επερώτηση στην βουλή για το δημόσιο σύστημα υγείας και το ΕΣΥ μαζί με τεκμηριωμένη έρευνα. http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=12265
    Για τις αποδόσεις δημοσίων εκτάσεων από ιδιοποιήσεις μονών του Αγ. Όρους και απαλλαγή φοροαπαλλαγών εκκλησίας http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=11550, και 2 επίκαιρες ερωτήσεις του Αλαβάνου για τα δωρεάν συγγράμματα στα Πανεπιστήμια κλπ. Όλα αυτά έγιναν τον μήνα που περνάμε μαζί με κινητοποιήσεις στα νοσοκομεία κλπ. Δηλαδή τι άλλο να κάνουμε; Επανάσταση; Μάλιστα. Θα ’ρθείτε;

    Ξέρετε δεν μου κοστίζει και πολύ να ακούω να λένε διάφορα κάποιοι ριψάσπιδες της πολιτικής που αποφεύγουν κάθε συλλογική δράση και διαδήλωση και να κάνουν ανέξοδα δίκη προθέσεων για άλλους δρώντες κι είναι πολύ δύσκολο να τα διαβάζω από ανθρώπους που θεωρώ πως σκέφτονται πολιτικά και θα περίμενε κανείς να συμπεριλαμβάνουν και την ιστορική διάσταση των μεγάλων τραυμάτων της ελληνικής αριστεράς , το χάσιμο του ανθού της στο αντάρτικο, την προδοσία του Στάλιν, την διάσπαση, την χούντα και τις διώξεις, τον στιγματισμό των αριστερών στην μεταπολίτευση, την περιχαράκωση του ΚΚΕ που δεν επιτρέπει την ένωση της αριστεράς, την κατασυκοφάντηση της έννοιας αριστερός από λαμογιές του Πασοκ κλπ.. Δεν τα λέω αυτά για δικαιολογίες αλλά γιατί απορώ κι εγώ που αυτός ο χώρος συνεχίζει να αντιστέκεται ακόμα. Και βέβαια το ξέρω ότι στην Ελλάδα φαινόμαστε κάτι σαν Νορβηγοί όταν δηλώνει ο Αλέξης ότι αυτό που θέλουμε είναι να αλλάξει η κοινωνία κι όχι να πάρουμε την εξουσία όπως το Πασόκ αλλά μα την Παναγία το προτιμώ.

  • skoug
    REPLY

    Να που πέσαμε στην παγίδα των προσδιορισμών! Το πρόβλημα δεν είναι να ορίσουμε τι είναι ο ΣΥΝ. Ούτε να τον αποκλείσουμε από τον ένα ή τον άλλο χώρο βάσει των στατιστικών δεικτών, αλλά αν αντιλαμβάνεται προβλήματα κοινωνικά και προωθεί λύσεις. Και για μεν το πρώτο καλά πάει, για το δεύτερο και σε επίπεδο Ελληνικού κοινοβουλίου και σε επίπεδο Ευρώπης έχει δίπλα του τις πιέσεις του ΚΚΕ, που «ιστορικά» ορίζει(;) την αριστερά στο χώρο ενός προλεταριάτου «υβριδιακού» για τον ελληνικό χώρο, και το ΠΑΣΟΚ, που έδωσε και δυστυχώς δίνει ακόμα, την ευκαιρία στους «καημένους» και να φωτογραφηθούν δίπλα σε κατόχους της εξουσίας και να αιστανθούν ένα μ’ αυτούς. Κι η φούσκα καλά κρατεί…

  • εξαποδω
    REPLY

    …όταν δηλώνει ο Αλέξης ότι αυτό που θέλουμε είναι να αλλάξει η κοινωνία κι όχι να πάρουμε την εξουσία όπως το Πασόκ…

    Τουλάχιστον, αποδεικνύεται ότι σ’ αυτόν τον τόπο εξακολουθούμε να έχουμε χιούμορ…

  • skoug
    REPLY

    Κι όμως είναι θέμα προτεραιοτήτων γιατι το ΠΑΣΟΚ επέδειξε συμπεριφορά γιουρούσι για να φάμε κι όχι για να αλλάξουμε -συνεχίζοντας την πράδοση αντιπαροχών, των αποχαρακτηρισμών και χαρακτηρισμών, των επεκτάσεων πολεοδομικού σχεδίου και γενικά της παράδοσης του
    «κάντε την Ελλάδα μας γιαπί
    να δουλέψουν οι φτωχοί…»
    (υπό Κων. Καραμανλή)

    Έτσι όμως δεν έχουμε μέλλον!

  • What?
    REPLY

    Το ζητημα δεν ειναι να αξιολογησουμε τα αριστερα κομματα στην Ελλαδα.Αυτα ειναι τελειωμενα απο δυναμικη και σε λιγακι και στην συνειδηση των ψηφοφορων.Ποσοι νεοι αναγνωριζουν κατι αριστερο σ’αυτα,και τι σημαινει πλεον αριστερα για αυτους.Με την ζυμωση πρεπει να χαρακτει μια νεα προοπτικη.Τυποι σαν τον Τσιπρα δινουν την χαρηστικη βολη στον παραδοσιακο χωρο.Δεν ειναι ουτε προτυπα life style,ουτε επαναστατες.Ειναι ακατανοητα πραγματα για τους νεους.

  • inlovewithlife
    REPLY

    Υπάρχει τρόπος υπέρβασης της κρίσης από τα «αριστερά». Είναι παντού γύρω μας.

    Ο τρόπος αυτός λέει ότι το πολιτικό μας σύστημα είναι ίδιο 250 χρόνια τώρα. Δούλευε – κατανάλωνε – κοιμήσου. Α, και ψήφος κάθε τέσσερα να δικαιολογείς τις εξουσίες. Δεν εκφράζει πια τους ανθρώπους. Δε μπορεί να ανταποκριθεί στη διακυβέρνηση των σύγχρονων υπερβολικά πολύπλοκων κοινωνιών.

    Τι πρέπει να γίνει? Διεκδίκηση ουσιαστικής συμμετοχής και τελικά οικειοποίησης των κέντρων αποφάσεων από τους πολίτες. Όχι οι επικοινωνιακοί χαβαλέδες του «Γιωργάκη» και του κάθε Γιωργάκη. Αλλά αληθινή δημοκρατία. Δημοκρατία και στις οικονομικές αποφάσεις. Που έχουμε συνηθίσει να είναι σε ένα παράξενο κενό αέρος σε σχέση με την πολιτική, λες και δεν επηρεάζουν τις ζωές μας.

    Ωστόσο, δε θυμάμαι να ήταν ποτέ αυτό το αίτημα της «αριστεράς». Κάποιων άλλων ήταν μία ζωή (ή καλύτερα κάτι αιώνες τώρα).

  • What?
    REPLY

    Πιστευω πως η κριση που αντιμετωπιζουμε,εκτος απο αναδιανομη πλουτου,θα φερει σαν επακολουθο και προβληματισμο και αλλαγες στα γουστα τα καταναλωτικα και στην αισθητικη.Θα διαμορφωθει καινουργια ηθικη?Η φουσκα της ιδεολογιας εσκασε?θελει δουλεια σε προσωπικο επιπεδο,πρωτα.

  • ilias
    REPLY

    Αθήνα 17 Νοεμβρίου 2008, 35 χρόνια ΄΄επαιτείας΄΄….
    Εκτός δακτυλίου hard core μποτιλιάρισμα από τους ΄΄αδιάφορους΄΄.
    Στο κέντρο η απίστευτη εικόνα της αστυνομοκρατίας παντού.
    Ούτε στην Τιεν αν μεν δεν είχε τέτοια στρατά μωρέ..
    Λες και μόλις έγινε ΄΄του πολυτεχνείου΄΄ ή κάποιο πραξικόπημα.
    Στην πλειοψηφία των πολιτών αυτό φαίνεται φυσιολογικό.
    Γιατί όχι άλλωστε; Μεγάλες στιγμές… δολοφόνε Κίσσινγκερ, Αμερικάνοι φονιάδες των λαών , αλήθεια το Ομπάμα αντίχριστε go home θα ακουστεί φέτος ή είναι ακόμα νωρίς , καλύτερα από του χρόνου;
    Αναρωτιέμαι , υπάρχει μία παράταξη, κόμμα , γκρουπούσκουλο που δεν είναι συνυπεύθυνο για τη κατασκευή αυτής της πνιγηρής ετεροτοπίας;
    Που είναι (για όλους μας;) τόσο φυσική….Σαν τη μουντάδα του καιρού και την υγρασία…. Που να χωρέσει όνειρο μωρέ εδώ μέσα….

  • υλοτόμος
    REPLY

    Ευχαριστώ για τα στοιχεία. Επιβεβαιώνουν πλήρως την κοινή εντύπωση και για την κοινωνική κατανομή των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και για το λαϊκό έρισμα της ΝΔ. Αντιγράφω πρόχειρα (οι αριθμοί αφορούν την εκλογική εναμέτρηση του 2007):

    «Για τον ΣΥΡΙΖΑ (ΣΥΝ) και το ΚΚΕ οι αλλαγές στην εκλογική τους γεωγραφία είναι σχεδόν μηδενικές. Ο μεν πρώτος, παρά τα μεγάλα ποσοστά ανόδου που παρουσίασε στα αστικά κέντρα, ακολουθεί την κοινωνική κατανομή του παραδοσιακού χώρου της «ανανεωτικής αριστεράς»: υψηλότερα από το μέσο όρο στην εκλογική περιφέρεια ποσοστά στις «μεσαίες» και «υψηλές – μεσαίες» περιοχές, χαμηλότερα από το μέσο όρο ποσοστά στις περιοχές των μισθωτών εργατών. Η κατανομή του ΚΚΕ είναι αντίστροφης φοράς»

    «η κατηγορία των «φτωχών» (κατηγορία που δεν καταγράφεται αυτόνομα στους πίνακες εκλογικής γεωγραφίας, βλ. παραπάνω) δίνει προβάδισμα στη ΝΔ, το ποσοστό της οποίας βρίσκεται πολύ κοντά στον εθνικό μέσο όρο. Η υπεροχή στην κοινωνική αυτή κατηγορία εξακολουθεί να προσδίδει στη ΝΔ στοιχεία «λαϊκού κόμματος»»

    «το ΚΚΕ εμφανίζει μια συνεκτική φυσιογνωμία, που συντίθεται από μεσαία, λαϊκά και φτωχά κοινωνικά στρώματα. Αντίθετα, η επιρροή του ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ μεγαλύτερη στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα.»

    «Στον Πίνακα 7 καταγράφεται η ψήφος της «εργατικής τάξης», του χαμηλότερου (προλεταριακού) τρόπον τινά τμήματος των μισθωτών. Το ΠΑΣΟΚ εμφανίζει ποσοστό 51%, η ΝΔ 29%, το ΚΚΕ 9%, ο ΣΥΡΙΖΑ 1% και ο ΛΑΟΣ 5%.»

    «Ο άνεργος πληθυσμός, αντίθετα, δίνει ισχυρό προβάδισμα στη ΝΔ. Όσο για τα κόμματα της αριστεράς εμφανίζουν ισχυρά ποσοστά το μεν ΚΚΕ στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα ο δε ΣΥΡΙΖΑ στους αντίστοιχους του δημοσίου. Η ψήφος στον ΛΑΟΣ κινείται στα επίπεδα του εθνικού μέσου όρου του, με ιδιαίτερη επιρροή στους ανέργους και λιγότερο στους εργαζόμενους.»

    Και μόνο οι πίνακες με τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ στα πλούσια, τα μεσαία και τα φτωχά προάστια της Αθήνας δίνουν μια διαυγή εικόνα της κατάστασης. Ασχέτως του τι πιστεύει ο ίδιος για τον εαυτό του, κοινωνικά ο Συνασπισμός δεν είναι αριστερά, ποτέ δεν ήταν.

  • Alex
    REPLY

    Επιβεβαιώνει όλο αυτο απλά πως ο ΣΥΡΙΖΑ διαθετει ένα δυναμικό αριστερά σκεπτόμενο και μάλιστα από επιλογή και όχι από τυφλή αντίδραση. Παραμένει μία ΄σημαντική δεξαμενή σκέψης. Αν ποτέ εξελιχθεί σε σοβαρή αριστερή πολιτική πρόταση με ρεαλισμό δεν το ξέρω. Προς ώρας επιμένει (μεσω Τσίπρα) να λαϊκίζει και κατά συνέπεια να τραυματίζει κάθε ελπίδα για μία σοβαρή αριστερά του 21ου αιώνα με τις παραμέτρους της εποχής μας-μου άρεσε και η ανάλυση του «politispittas» στην εφημερίδα του. Πράγματι λειτουργεί συμπληρωματικά με όσα καταγράφει εύστοχα ο Ξυδάκης.

  • Alex
    REPLY

    Και για να συμπληρώσω επειδή πρόσεξα κάτι πιο πάνω…υπογραμμίζω πως η κοινωνική/οικονομική σύνθεση των κομμάτων δεν είναι αυτή που φωτίζει την ιδεολογία τους. Η άποψη αυτή, είναι αντιεπιστημονική και απλουστευτική. Θεωρώ πως είναι αυτονόητα και γνωστά αυτά, δεν θέλω να καταχραστώ τον χώρο.

  • υλοτόμος
    REPLY

    Τι είναι «αυτονόητο και γνωστό»; Ότι η ένταξη στην αριστερά είναι μια ιδεολογία α λα καρτ, όπου είναι κανείς ό,τι δηλώσει; Από πότε αλήθεια είναι «αυτονόητο και γνωστό» ότι οι κοινωνικές συνθήκες, υπό τις οποίες διαβιούν οι άνθρωποι, δεν διαμορφώνουν τις ιδέες και την πολιτική τους στάση; Τόση «ελευθερία της βούλησης» πια; Ο Μαρξ δεν υπήρξε, δεν έγραψε τάχα ποτέ;

  • Herr K.
    REPLY

    «όποιος απορρίπτει και λοιδωρεί την εθνική και την θρησκευτική ταυτότητα ως αποκλειστική συγκολλητική ουσία για κάθε μορφής συλλογικότητα είναι εκφραστής του ακραίου αντισυλλογικού φιλελευθερισμού;;»
    Δεν την απορρίπτουν ως αποκλειστική συγκολλητική ουσία αλλα ως συγκολλητική ουσία γενικώς. Αρα η απάντηση είναι ναι.

    ο ΣΥΝ αναπαράγει έναν διεθνισμό που πριν 100 χρόνια ήταν προοδευτικός και μαχόταν έναν αντιδραστικό σωβινισμό. Σήμερα – ήδη δλδ από τα μέσα του 20ου – διεθνισμός και εθνικισμός έχουν αλλάξει στρατόπεδα

    «Μαρξ δεν υπήρξε; βεβαίως, είναι η γνωστή παμπ του Λονδίνου όπου συχναζει ο Πρόεδρος του ΣΥΝ

  • no frost
    REPLY

    @ υλοτόμε,
    Η σφοδρή επιθυμία σας να κατατάξετε τον συν σε αστικό κόμμα που δεν έχει σχέση με τα λαικά στρώματα και την αριστερή ιδεολογία μας έγινε σαφής. Μόνο που πρόκειται απλώς για μια επιθυμία σας που δεν αφορά στην πραγματικότητα.
    Η πραγματικότητα είναι πως με βάση την δική σας λογική θα έπρεπε ο ναζισμός να ήταν καθαρά αριστερής ιδεολογίας καθόσον όχι μόνον υποστηρίχτηκε απο φτωχά στρώματα του γερμανικού πληθυσμού αλλά ψηφίστηκε κιόλας απ’ αυτά!.
    Με βάση επίσης την δική σας παράλογη λογική το γεγονός οτι η ΝΔ στην ίδια έρευνα παρουσιάζει ένα ποσοστό πάνω απο 50% στους ανέργους θα πρέπει να σημαίνει ότι η ΝΔ είναι το κόμμα που εκφράζει πλειοψηφικά την άνεργη εργατιά!(κι όχι την πιθανή αναμονή των εξαθλιωμένων για κανένα εργασιακό ρουσφέτι..)
    Η πραγματικότητα είναι ότι το πόσο αριστερός είναι κανείς κρίνεται απο τις ιδέες και την συνέπεια των πράξεών του κι όχι τόσο απο την καταγωγή ή την οικονομική του κατάσταση αν και αυτά προσδιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις αντιλήψεις του.
    Πρόκειται δηλαδή για μια ικανή αλλα όχι και αναγκαία συνθήκη αν μπορεί αυτό να το πιάσει ο κάπως μονολιθικός νους σας.

    Οσον αφορά τώρα στα ποσοστά στους εργάτες ήταν πράγματι πέρισυ χαμηλά -κάτι που δημόσια έχει πεί και ο Αλαβάνος- καθώς εκαί είχε παραδοσιακά προπύργια το ΚΚΕ (και όχι φυσικά η ΝΔ..). Μην ξεχνάμε επίσης ότι το ΚΚΕ έχει δικό του τηλεοπτικό κανάλι ενω ο συν έχει προς το παρον μια πολύ κακή επικοινωνιακή διαχείριση.
    Απο το περασμένο συνέδριο όμως δόθηκε έμφαση σε αυτό το θέμα και σχετικές κατευθύνσεις. Μην ξεχνάμε -γιατί συνεχώς μας διαφεύγει- ότι πριν ένα χρόνο το ποσοστό του συν ήταν 5% και σήμερα είναι 12%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αυτή η περσινή «φωτογραφία» της έρευνας δεν αντιστοιχεί στην σημερινή πραγματικότητα όπου δεν γνωρίζουμε αυτό το 7% επιπλέον απο ποιά διαστρωμάτωση προέρχεται -εκτός των άλλων-.
    Τέλος το σε ποιά παμπ συχνάζει ο πρόεδρος του συν είναι δική του δουλειά και μόνο εκτός και είστε η κα Λαμπίρη..

  • Herr K.
    REPLY

    άλλο «συχνάζω κάπου», νοφροστ, κι άλλο «κοινοποιώ το που συχνάζω για να δείξω το πολιτικό μου προφίλ». Το πρώτο ορθώς δεν μας ενδιαφέρει, το δεύτερο μπορεί και να μας ενδιαφέρει

  • υλοτόμος
    REPLY

    Ο μονολιθικός μου νους, νόου φροστ, μου λέει τα εξής:

    1. Το ότι τα αριστερά κόμματα εκφράζουν και εκπροσωπούν εξ ορισμού τα λαϊκά, εργατικά στρώματα, δεν σημαίνει αυτομάτως πως όλα τα λαϊκά, εργατικά στρώματα ψηφίζουν αριστερά κόμματα. Η λαϊκή ή λαϊκιστική ή και φασιστική δεξιά είχε ανέκαθεν γερά ερείσματα στα στρώματα αυτά, είτε επειδή ήξερε να τα χειραγωγεί με φούμαρα και να τους πουλάει προστασία, είτε επειδή είχε την ευφυΐα να ανταποκρίνεται στην ανάγκη τους για συλλογικότητα (έθνος, θρησκεία). Πράγμα φυσικό: στη συλλογικότητα βρίσκει αποκούμπι (συμβολικό ή πραγματικό) ο αδύναμος. Ο ισχυρός χρειάζεται μόνο την πάρτη του.

    2. Το ότι ένα κόμμα κατά δήλωσή του αριστερό, αντλεί τη συντριπτική πλειοψηφία των υποστηρικτών του όχι από τα λαϊκά, εργατικά στρώματα, αλλά από μεσομεγαλοαστούς και διανοουμένους, σημαίνει μετά πάσης βεβαιότητος ένα και μόνο: το κόμμα αυτό ΔΕΝ είναι αριστερό. Στην πραγματικότητα δεν είναι καν κόμμα, αλλά καπρίτσιο, ένα χόμπυ μιας ομάδας κοσμοβελτιωτών. «Αστούς σοσιαλιστές» τους έλεγε αυτούς στον καιρό του ο Μαρξ, όταν τους ξέχεζε στο Κομμουνιστικό Μανιφέστο:

    «φιλάνθρωποι, ουμανιστές, ευεργέτες των εργαζόμενων τάξεων, οργανωτές αγαθοεργιών, πολέμιοι της κακομεταχείρισης των ζώων, ιδρυτές συλλόγων υπέρ της μετριοπάθειας, κάθε λογής και διαλογής μεταρρυθμιστές»

    Στη σημερινή λίστα πατρωνείας μπορεί να προσθέσει κανείς άνετα τους μετανάστες και τα ΑΜΕΑ, τους γκέυ και τους τρανσέξουαλ, τις εθνοτικές μειονότητες και τις πολικές αρκούδες. «Εμείς οι εκλεκτοί σώζουμε το ανίδεο πλήθος» λέγεται αυτό το παμπάλαιο σώου. Και ο ΣΥΡΙΖΑ συμπρωταγωνιστεί σ’ αυτό όχι με τη ΝΔ ή το ΚΚΕ, που είναι πραγματικά κόμματα και ασκούν πραγματική πολιτική, αλλά με τη Μαριάννα Βαρδινογιάννη και τον Γρηγόρη Βαλλιανάτο.

    Όσο για το σημερινό «12%», στις δημοσκοπήσεις της άνοιξης, θυμίζω, ήταν 18 και 20. Να δούμε, στις επόμενες εκλογές θα φτάνει καν το 6;…

  • εξαποδω
    REPLY

    Ανέκαθεν στα αριστερά κόμματα προσχωρούσαν μεσαία ακόμα και ανώτερα στρώματα, για πολλούς και διάφορους λόγους. «Προδότες της τάξης τους» τους έλεγαν τους τελευταίους. Με μια μικρή διαφορά, ήταν η μειοψηφία στην ταξική συγκρότηση αυτών των κομμάτων. Αριστερά κόμματα με την συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών, μελών, οπαδών και ψηφοφόρων στους κοινωνικά και οικονομικά βολεμένους ή πολύ βολεμένους, μόνο τα τελευταία 20 χρόνια υπήρξαν και κυρίως στη Δυτ. Ευρώπη. Αντί, λοιπόν, όσοι «πονάνε» ειλικρινά την πολιτική αριστερά, να προσπαθούν να αντιστρέψουν την ιστορική πραγματικότητα δύο αιώνων, θα ήταν προτιμότερο και απείρως πιο χρήσιμο να εντοπίσουν και να κατανοήσουν τις αιτίες που κόμματα τύπου ΣΥΡΙΖΑ και Πρασίνων κυριαρχούν στο Ψυχικό και στα Πανεπιστήμια αντί για το Πέραμα και τα Μηχανουργεία… Δεν μπορεί συνέχεια να είναι στραβός ο γιαλός. Μπορεί κι εμείς στραβά να αρμενίζουμε…

  • Maon
    REPLY

    To ανέκδοτο του έτους!
    Ο Αλέκος παρέα με τον Αλέξη θα πάρουν πάνω από 5% ! Να’στε καλά κ Ξυδάκη! που κρατάτε το μπλογκ τούτο και για … διασκέδαση!
    Καλά ακόμη δεν ξύπνησαν αυτοί οι συνασπισμένοι….
    Εύχομαι κι ελπίζω να μην είναι στην επόμενη βουλή αυτό το ‘μόρφωμα’-παραμόρφωμα…. έτσι! να κάτσει καναδυο τετραετίες σε ψυγείο παλιάς τεχνολογίας, όχι νοφροστ, στον πάγο, να συνέλθει…

    Το κόμα των ανέμων, ο αστυνόμος Λαμπίρης και ο Κάππα …
    Κυρ Καππα μπλέξατε με παππούδες που βλέπανε το σπίτι των ανέμων, άντε να βγάλετε άκρη τώρα….

  • no frost
    REPLY

    @ εξαποδώ
    «Αντί, λοιπόν, όσοι “πονάνε” ειλικρινά την πολιτική αριστερά..»

    Συγγνώμη εσυ «εξαποδώ» που φιγουράρεις στο μπλόγκ σου ως μέλος της φιλελεύθερης συμμαχίας «πονάς ειλικρινά την αριστερά»;Μας δουλεύεις δηλαδή ψιλό γαζί;

    @αγαπητέ μου υλοτόμε (ΚΚΕ δυνατό στην βουλή και τον λαό) που πρόσφατα αποκαταστήσατε και τον Στάλιν επισήμως..λολ
    ξέχασες πολλά.. πάρα πολλά..
    Είμαστε επίσης πάτρωνες και της καρέτα-καρέτα, της φώκιας, της φάλαινας, των λεσβιών, των ορφανών, των χαζοξανθιών, των emo και κάθε λογής μειονοτήτων και μιασμάτων( κατ΄εσέ)!
    Είμαστε πράγματι καπριτσιόζοι και χομπίστες και μας έχει «ξεχέσει» και μετά θάνατον κι ο Μαρξ! χαχαχαχαχχα..
    Τώρα για τον Βαλιανάτο μεσα στην φούρια σου πάλι τα μπέρδεψες. Ο Βαλιανάτος ήτανε χρόνια έμμισθος σύμβουλος του Γιώργου Παπανδρέου, του πασοκ όχι του συν.
    Αλλά μάλλον τώρα που το σκέφτομαι αφού συνέχεια σε ενοχλούν οι μετανάστες και οι γκέι μάλλον ρατσιστής του ΛΑΟΣ είσαι κι όχι ΚΚΕ. Οπότε καλύτερα να πάς στην μπουμπούκα του Άδωνη για κανέναν «ορό της αλήθειας» να σε ρωτήσει με πόσες τόκανες στις τουαλέτες του σχολείου! Αβε!

  • εξαποδω
    REPLY

    @ no frost

    Εγώ, μέλος της «Φιλελεύθερης Συμμαχίας»;;; Χαχαχαχαχα!
    Ούτε να διαβάσεις δεν μπορείς «ριζοσπάστη αριστερέ» της πάμπ «Κάρολος Μάρξ» του Λονδίνου ή του Ψυχικού, δεν θυμάμαι καλά!

  • no frost
    REPLY

    Καλά εξαποδώ μην εξάπτεσαι κάναμε λάθος είσαι αριστερό εξτρέμ -νάχαμε να λέγαμε-… Αλλά δείξε και λίγο σεβασμό μην μας λοιδωρείς γιατί δεν λέει..

  • ikonikos
    REPLY

    Εκεί που κάποιοι ελάχιστοι ριζοσπάστες αριστεροί όπως ο Τάκης Φωτόπουλος προσπαθούσαν εντατικά ήδη από τα τέλη του ’80 κιόλας να συστηματοποιήσουν και να ευαισθητοποιήσουν (με) την ανάλυση των θεμελιακών προβλημάτων της νεωτερικότητας όπως η ταύτιση της Προόδου με την Ανάπτυξη και η απάτη της αντιπροσωπευτικής «δημοκρατίας» που έχουν οδηγήσει στα αδιέξοδα σε όλα τα επίπεδα, από το οικονομικό μέχρι το κοινωνικό (δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και συντηρητικοί ή σοσιαλδημοκράτες οικονομολόγοι και κοινωνιολόγοι όπως ο Καρλ Πολάνι εύστοχα είχαν γράψει ότι με την οικονομία της αγοράς/ανάπτυξης η κοινωνία έγινε εξάρτημα της οικονομίας), οι λουδίτες «αριστεροί» των μονοθεματικών κινημάτων και του βολικότατου ρεφορμισμού ενός σαθρού συστήματος έκαναν πάρτι στα ΜΜΕ και εξαργύρωναν τα (μόνιμα φαίνεται) «πιστοποιητικά» του επαναστατικού παρελθόντος τους.

    Αλλά, μέχρι εκεί φτάνει φαίνεται η «αμφισβήτηση»(!) της μεταπολιτευτικής «αριστεράς» και των δημοσιογράφων που τη στήριξαν.

  • Belbo
    REPLY

    Αναρωτιέμαι: για ποιο λόγο ακριβώς θα πρέπει η αριστερά να έχει τις απαντήσεις;

  • Νοσφεράτος
    REPLY

    Το πιο περιεργο των τελευταιων χρονων
    Δεν ειναι το οτι η Αριστερά δεν εχει τις πολυσυνθετες απαντησεις για τα Μυρια προβλημτα της εποχής μας..και μαλιστα για την κριση (Πρωτοφανής και με Βαθος και Πλατος – οικονομική αλλά και Ηθική..και σε οτι αφορά και τις ιδιες τις ταυτοτητες )
    Ποτε δεν ειχε αλλωστε….

    Το πιο περιεργο – το Εντελώς παραδοξο -που μαλλον συμβαινει Μονο στην Ελλάδα εδω και μερικά Χρονια
    ειναι το οτι Ενώ Γνωριζαμε ολοι Τι ειδους ανικανη και Επικινδυνη Δεξια εχουμε … (Του Καραμανλή του Ψωμιαδη , του Γιακουματου , του Μητσοτακη , της Ντορας ,της .»Αυμμετρης απειλής» περσι που η Ελλάδα καιγοταν κλπ

    Την αφησαμε ολοι (Δημοκρατες Κεντρωοι , αριστεροι , Εξωκοινοβουλευτικοι αριστεροι, Οικολογοι κλπ )

    στο απυροβλητο..
    Ετσι ωστε να μας Να μας οδηγησει στο πιο απιστευτο Χαλι , στην πιο αδιανοητη παρακμή που γνωρισαμε ποτε (μηδε της Χουντας εξαιρουμενης γιατί τοτε τουλαχιστον Υπήρχε ενας πυρηνας Ηθικής και πολιτικής αντιστασης)

    Ε ..Δεν φταιει και γιαυτό η Αριστερά ..Ουτε (οπως εχουνε ετοιμη την καραμέλα κααποιοι ο Γιωργακης και το ..Πασοκ )

    Φταιει ο Κομφορμισμός μας . Φταιει ο δικός μας κυνισμός . Φταιει η δική μας μνησικακια( το γιατί αυτος και οχι εγώ)…
    Και γιαυτό , δεν βλεπω απο πουθενά κανενα γιατρικό ..
    Ποια αριστερά μου λέτε τωρα και πρασινα αλογα…..

  • blogystera
    REPLY

    δεν εχεις παρα να αναζητησεις το προγραμμα του Συριζα και μια επαναληψη στον Μαρξ.
    αλλιως πες οτι φοβασαι μην ερθει ο «κακος» αριστερος και ασε τα ερωτηματα για το που ειναι η αριστερα στην κριση.
    καλα τα μοιρολογια και οι σωτηρες αλλα συν Αθηνα και χειρα κινει.

  • stakaman
    REPLY

    Σήμερα βλέπουμε ένα τεράστιο σκάνδαλο διαπλοκής του δικομματισμού με το Βατοπαίδι με εκατομμύρια ευρώ, καταπάτηση δημόσιας περιουσίας, υποκρισία, ψεύδη και οφσόρ εταιρείες μοναχών και με εντυπωσιάζει πως εσείς δεν έχετε ευαισθητοποιηθεί ιδιαίτερα να γράψετε γι αυτό..
    Επομένως δεν νομίζω να είναι η αριστερά υπεύθυνη για την καθυστέρηση της ελληνικής κοινωνίας ίσως βρίσκεται μπροστά σε απόψεις .Και σε ένα τόσο σαθρό πολιτικό τοπίο πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν γίνονται θαύματα που θα αποτελέσουν την μαγική εξαίρεση.

Leave a Reply

Your email address will not be published.