image Κανείς δεν ωφελείται από τους υψηλούς τόνους, ούτε οι πολίτες, ούτε η Δημοκρατία -στα Παραπολιτικά 90,1 fm image Καύσιμο της κοινωνίας ο πραγματισμός, αλλά και η βούληση. Και η βούληση προϋποθέτει αισιοδοξία -στον Αθήνα 9.84

Η εμπειρία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου δεν πρέπει να πάει χαμένη -στην Επιτροπή για το Σ/Ν περί διαφημ. χρόνου

Σε κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, παρουσία των εκπροσώπων φορέων, συζητήθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης με τίτλο «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου». Η ομιλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Ξυδάκη ήταν η ακόλουθη:

Δυστυχώς ο κ. Βορίδης έφυγε. Δεν θέλει να ακούσει διάλογο και δεν νομίζω ότι αυτά που λέει είναι εντός οποιουδήποτε πλαισίου διαλόγου [είχε πει ότι η Αριστερά είναι ασύμβατη με την ελευθερία: «…αυτό μπορεί να εγγραφεί στην γενικότερη κριτική που υπάρχει και υποθέτω ότι είστε εξοικειωμένοι με αυτή, για το θέμα του ότι αντιλήψεις που εκφράζονται από το ΣΥΡΙΖΑ αλλά και από άλλα κόμματα της Αριστεράς είναι εχθρικές προς την αξία της ελευθερίας»]. Του είπα και εκτός μικροφώνου ότι ο λόγος του είναι προνεωτερικός. Είναι ένας λόγος πριν από τη Γαλλική Επανάσταση και πριν από την εγκαθίδρυση των μεγάλων δημοκρατιών στο δυτικό κόσμο. Η δημοκρατία δεν είναι μόνον κήρυγμα δίκην ευαγγελιστού, περί ελευθερίας της αγοράς. Η δημοκρατία έχει μέσα της και την ισότητα, έχει και την αδελφότητα. Αν δεν τα ξέρει, όμως, αυτά, αν δεν περιέχονται στο μεταφασιστικό ρόλο του κ. Βορίδη, τότε μπερδεύει τη δημοκρατία με τη Δημοκρατία του Σαλό που ίδρυσε ο Μουσολίνι μετά το ΄43 -μας τα έχει πει αυτά ο Παζολίνι. Θα πρέπει να συζητιούνται και να απαντιούνται άμεσα αυτές οι πονηρές προκλήσεις του μεταφασιστικού λόγου.

Σε ό,τι αφορά τη δριμεία κριτική που ασκεί η μείζων Αντιπολίτευση και κάποιες φωνές από την ελάσσονα Αντιπολίτευση στα περί «μιντιακού ελέγχου της Κυβέρνησης», αρκεί να ρίξει οποιοσδήποτε καλόπιστος ακροατής αυτής της διαδικασίας μια ματιά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και στα δελτία ειδήσεων, να δει ότι βρισκόμαστε στην επικράτεια του troll, της χαιρεκακίας και της εχθροπάθειας και της πλήρους αναξιοπρέπειας και αναξιοπιστίας, δυστυχώς για τον ελληνικό λαό, δυστυχώς για την ποιότητα του ελληνικού πολιτικού βίου και δυστυχώς για τις προϋποθέσεις δημοσιότητας που απαιτεί κάθε δημοκρατία.

Αξιοποίηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Σε ό,τι αφορά το ίδιο το νομοσχέδιο, έχω να κάνω δύο παρατηρήσεις. Παρακαλώ πολύ τον Υπουργό να τις λάβει υπόψη του, όσο μπορεί, και να τις ενσωματώσει. Πρώτον, σε ό,τι αφορά τα οπτικοακουστικά έργα, είναι αξιέπαινη η προσπάθεια να ενισχυθεί η εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή, θα πρέπει, όμως, να αντλήσει από την εμπειρία και την τεχνογνωσία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Το ΕΚΚ έχει πάνω από τρεις δεκαετίες ζωή, έχει τεχνογνωσία και έχει επίσης την εμπειρία των δυσκολιών, των ανυπέρβλητων δυσχερειών, της ελληνικής διοίκησης.

Το 2010 ψηφίσθηκε ο λεγόμενος «Νόμος Γερουλάνου», ο οποίος είναι μια, κατά το μάλλον ή ήττον, καλή αντιγραφή του γαλλικού κινηματογράφου νόμου. Η Γαλλία διαθέτει μία από τις καλύτερες νομοθεσίες και μια ενεργή, σοβαρή και συνεπή πολιτική στην υποστήριξη της εθνικής κινηματογραφίας, αλλά ακόμη και αυτός ο νόμος μετά από επτά χρόνια δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως. Πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας αυτό, όταν ιδρύουμε νέους φορείς και νέους οργανισμούς. Το είχα πει και σε μια πιο κλειστή παρουσίαση του νομοσχεδίου.

Το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων ας απορροφήσει, ας ενσωματώσει όλη την τεχνογνωσία και την εμπειρία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Είναι άνθρωποι που γνωρίζουν, που έχουν πολλές δεκαετίες στην πλάτη τους. Ας το πάρει έτοιμο και ας το χρησιμοποιήσει στην αξιολόγηση, στην παραλαβή των αιτήσεων. Να γίνει μια αξιοποίηση της συνολικής ελληνικής εμπειρίας στη διοίκηση. Μόνο του το ΕΚΟΜΕ φοβάμαι ότι θα αργήσει να σταθεί στα πόδια του. Να απορροφήσουν λοιπόν ό,τι γνώση υπάρχει.

Για το 1,5% των εσόδων καναλιών

Δεύτερο σημείο, πολύ σημαντικό. Το 1,5% που μπαίνει πάνω στα συνδρομητικά κανάλια, να μπει στο τζίρο, όχι στα έσοδα διαφήμισης. Είναι πάρα πολύ δύσκολο ως αδύνατον να ξεχωρίσουμε ποια είναι τα διαφημιστικά έσοδα. Θα πρέπει να στέλνουμε συνεχώς ελεγκτές για αυτό το σκοπό. Από την ψήφιση του νόμου του 2010, δεν διεκδίκησε ποτέ το ελληνικό δημόσιο το 1,5% υπέρ κινηματογραφικής παραγωγής από τα ιδιωτικά κανάλια. Έχει μπει σε ένα δρόμο αυτή η διαδικασία. Και γι’ αυτά θα έπρεπε να ντρέπονται οι συνάδελφοι των πρώην κυβερνήσεων. Έχει μπει σε ένα δρόμο, να μη τον διακόψουμε, διότι ο πιο σοβαρός πόρος για την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή, μετά την κατάργηση του σχετικού τέλους από το εισιτήριο στην αίθουσα, είναι αυτός.

Σας λέω ενδεικτικά τα νούμερα, τους αριθμούς τεσσάρων κρατών για κινηματογραφική παραγωγή. Η Βουλγαρία δίνει 6 εκατομμύρια το χρόνο, η Σερβία 6,5 εκατομμύρια το χρόνο, η Πορτογαλία 30 εκατ. το χρόνο, η Ελλάδα δίνει 3 εκατομμύρια το χρόνο. Το μέγεθος της Ελλάδος από άποψη Α.Ε.Π. είναι Πορτογαλίας. Η Σερβία και η Βουλγαρία έχουν υποπολλαπλάσια του ελληνικού Α.Ε.Π. και η δική μας συνεισφορά στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή δηλαδή, σε μια βιομηχανία που απασχολεί κόσμο και έχει πολλές συνέργειες με πολλά οικονομικά πεδία, είναι υπό-διπλάσια της Βουλγαρίας και Σερβίας. Το 1,5% στα συνδρομητικά πρέπει να είναι επί του του τζίρου, το 80% των εσόδων συνδρομητικών είναι οι συνδρομές, δεν είναι η διαφήμιση.

Στη συνδρομή στηρίζονται και η Cosmote και η Nova για τα έσοδά τους. Πρέπει να λάβουμε υπόψη, να μην αλλάξουμε αυτό που προβλέπεται στο κινηματογραφικό νόμο του 2010 και να προχωρήσουμε έτσι. Και όταν μπορέσουμε να εισπράξουμε το 1,5% από τα ιδρυτικά κανάλια σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, που δεν έχει εισπραχθεί, να δούμε οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση εξυπηρετεί την αγορά και την ελληνική παραγωγή.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Στοιχεία επικοινωνίας
Twitter